mp sekasin247?

Musta on ihan mahtavaa, että tollasia kamppiksia järjestetään. Jos yksikin ihminen löytää apua sellaisen kautta, on se ollut enemmän kuin tarpeellinen. -Sanna-

Itse en ole mitään nyt mutta Jeesus on totuus. Sitä ihmettelen, että Raamatun sanomaa koitatte muuttaa. Siellä kielletään haureus. Opetatteko muuta? Evankeliumi on muuttumaton. Jeesus ei sanonut, että sen noudattaminen on liian vaikeaa. Ne on tarkoituksella kirjoitettu.

Tästäkin on täällä moneen kertaan keskusteltu. Olemme kertoneet omista näkökulmistamme eri vastaajien toimesta, suosittelen katsomaan näitä käyttjä keskusteluja. -Sanna-

Jos vauva saa uskon kasteessa, miksei 3-vuotias todista uskostaan vahvasti? Edes pienen verran? Nimittäin en ole nähnyt kenenkään 3-vuotiaan kertovan Jumalasta ilman, että joku olisi siitä hänelle kertonut. Tästä voi päätellä, ettei hänelle uskoa suotukaan, vaan sen saa kun kuulee ja uskoo.

Tästä aiheesta on täällä aiemmin käyty useaan otteeseen keskustelua. Suosittelen siis katsomaan keskustelua taaksepäin. -Sanna-

miks kaikki haluaa lyödä mua?

No minä en ainakaan halua. Ja tiedän ettei moni muukaan. -Sanna-

En oikein pärjää tässä elämässä kun kaikki on kohtuuttoman vaikeaa. Voiko kirkko majoittaa minut johonkin missä saan vaan olla rauhassa, minusta pidetään huolta, ruokitaan ja rakastetaan, eikä minulta odoteta mitään?

Voisin esittää vastakysymyksen. Olisiko sellainen elämä lopulta kuinka kivaa, jossa kukaan ei odota sinulta mitään? Hetkellinen lepohetki on kyllä säännöllisesti tarpeen ja sitä kirkko voikin tarjota. Välillä elämä tuntuu kohtuuttoman vaikealta, mutta pakeneminen harvoin on ratkaisu. Ennemmin suosittelen yrittämään asia kerrallaan ja suostumaan siihen ajatukseen, ettei kaikkea voikaan kerralla hallita. -Sanna-

en oikein tiedä, uskonko jumalaan, mutta saatan joskus vaan alkaa rukoilemaan sen kummempia ajattelematta. onks se normaalii? :D

No kyllä se jonkinlaisesta uskosta minusta kertoo, vaikkei ehkä ihan tiedostetusti. On se ihan normaalia, että voi reagoida johonkin asiaan niin että alkaa rukoilemaan, vaikka sitten kun tarkemmin miettii, ei olekaan varma uskostaan. Antaa rukousten tulla vaan :) -Sanna-

Jos sinä ja parhaat kaverisi olisitte autiolla saarella, haluaisitko tulla pelastetuksi?

Ilman muuta, pitäähän päästä näkeen kesällä olympialaisia telkkarista. -Sanna-

Minkä päättyneen TV-ohjelman toivoisit tulevan takaisin?

Haluaisin nähdä uusintana teiniaikojeni suosikin Roswell. -Sanna-

ootko kattonu sekasin sarjan? jos oot niin mielipide?

Mä en oo valitettavasti kattonu, mutta ehkä pitäs. -Sanna-

Amara tappoi Luciferin edellisessä jaksossa. Juuri kun hän sopi vanhat riidat isänsä kanssa:( Jumala voisi herättää hänet toki, ja myönsi rakastaneensa häntä eniten, mutta Jumalakin on henkihievereissä nyt. En kestä jos Lucifer on lopullisesti poissa:( Antakaa lohtua:'(

Otan osaa suruun. Ei mitään hajua mistä tässä kyse, mutta tsemppii kovin! Kyllä se siitä! ❤️ -jen

Laita kuva jonkun rakkaan ihmisen kanssa.

-jen

no voiko syömishäiriö olla rangaistus jostain synnistä?

nyt osuit yhteen hankalimmista uskon dilemmoista. Ja toivonkin, että jaksaisit kahlata läpi nettipapin tekemän selonteon liittyen kärsimyksen olemassa olon ongelmaan ja siihen rankaiseeko Jumala. http://kla.fi/keskustelu/index.php?topic=2157.0 vastaus on pitkä, mutta mielestäni siinä aika kattavista eri puolilta katsotaan asiaa, jota ei ole vielä ihminen ratkaissut.

Asia ei ole ollenkaan vastattavissa yksinkertaisesti. Jumala on kuitenkin hyvä ja rakastaa ihmistä, Hän haluaa meille hyvää, antoihan hän Poikansakin uhrilahjaksi meidän syntiemme sovitukseksi. Samalla kuitenkin Raamattu puhuu Jumalasta, joka rankaisee väärintekijöitä. Kuitenkin ihmiset ovat myös itse aiheuttaneet itselleen monia sairauksia elämällä välinpitämättömästi itseään ja muita kohtaan. Syy ja seuraus ei ole lainkaan yksiselitteistä Jumalan maailmassa.

Nettipappi toteaa pitkän kirjoituksen loppuun näin: "Liian innokas syiden miettiminen saattaa johtaa tuomitsemiseen. Kristittyjä ei kutsuta tuomitsemaan ketään, joka on vaikeuksissa. Eikä usein edes pohtimaan niiden syitä. Kristitty kutsutaan kulkemaan kärsivän rinnalla."

En tiedä osasinko vastata sinua tyydyttävästi kysymykseesi, mutta näin aatoksin. -jen

onko syömishäiriö syntiä?

Yksittäiset teot eivät ole syntiä vaan syntiä on asiat, jotka erottavat meidät Jumalasta. Ja kun olemme erossa Jumalan tahdosta teemme itsellemme, toisillemme ja luomakunnalle asioita, jotka vahingoittavat.
Tämän ohjeen valossa voit itsekin tulkita kysymystäsi. Mitään syntilistaa ei ole olemassakaan.

Syömishäiriö on mielen sairaus, johon sairastuminen ei ole kenenkään vika eikä kukaan varmasti halua syömishäiriöstä kärsiä. Se on vakava ja usein hoitoa vaativa sairaus. -jen

itselle uskovana ollut itsestään selvää, että haluan lukea koko Raamattua.Itse käynyt vuoden raamattukoulua eikä sielläkään tietysti tunneilla ehditty jokaista Raamatun kirjaa erikseen käymään läpi, mutta kyllä minä itsekseni vapaa-ajalla ne luin tietenkin. Ja olin kyllä lukenut kokonaan aiemmin

Tämä on musta todella upeaa :) Mutta koen, ettei se tee kenestäkään sen enempää tai vähempää, vaikka Raamatun tuntisikin kannesta kanteen tai vaikkei tuntisikaan. Itselleni Raamatun tunteminen kannesta kanteen on pitkä prosessi. -jen

siis eikö kirkon työntekijöiden tarvitse edes tuntea Raamattua? auka hurja ajatus :/

Nuorisotyönohjaajan koulutuksessa omalla kohdallani kyllä tutustuttiin Raamatun sisältöihin, jokaisen kirjan ominaispiirteisiin ja sanomaan tiivistetysti, tentittykin on aiheesta. Mutta aikaa ei valitettavasti ollut koko Raamattua käydä läpi. Raamattupiireissä on myös tullut pyörittyä ja itsekin olen Raamattuun tutustunut, mutta itselläni ei koko Raamattu ole hallussa. Se on sitten taas tulkinta kysymys, että tarkoittaa Raamatun tunteminen sitä, että olen lukenut koko Raamatun läpi ja opiskellut kaiken ulkoa. Ja mitä tulee tuntemiseen, niin koen Raamatun rakkaaksi, tutuksi ja turvalliseksi, mutta samoin kuin ihmistä ei voi läpikotaisin tuntea, en tunne Raamattuakaan kannesta kanteen. Ja nostan hattua jokaiselle, joka on Raamatun läpi kahlannut, huikea suoritus kyllä. -jen

Eli opetuksesi on muuta mitä evankeliumi ei ollut. Ja siitä Paavali juuri varoittaa, jokainen "uusi" evankeliumi on väärin.

Ehkä sitten niin. Olisi kyllä kiva tavata tyyppejä, joiden opetukset ovat synkassa alkuseurakunnan kanssa täysin. :) -jen

Eli myönnät, että opetat erilailla kuin alkuseurakunta esim. haureudesta? Miten olikaan, että evankeliumi ei muutu. Mutta jotenkin väität, että muuttuu. Miksi uskoisin sinua?

Varmasti opetan erilailla kun alkuseurakunta. Maailma kun ei pysy muuttumattomana. Itse näen evankeliumin yksinkertaisuudessaan tuossa pienoisevankeliumissa.

Ja meillä on jokaisella vapaa tahto, kenenkään ei tule uskoa vastoin tahtoaan mitään. Olen vain jakanut omia ajatuksiani ja näkemyksiäni aiheesta kanssasi. -jen

Mp e-sports

kuuluu tähän päivään ja harrastamisen muoto. Välillä vie tuhottoman paljon aikaa (toki huippu-urheilukin voi viedä). iha mielenkiintosta osaamista vaatii ja osa peleistäki mielenkiintosii. mp jännää monella tavalla. -jen

Sä pyrit hyväksymään sellaista mitä alkuseurakunnassa ei hyväksytty. Aika ongelma siten? Sillä evankeliumi ei muutu.

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.

Mulle evankeliumi kiteytyy tähän pienoisevankeliumiksikin kutsuttuun kohtaan Raamatusta. Ja siinä on kyllä kyllin. Uskossa. -jen

Kirje Hebrealaisille 2:1 "Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse." Meidän tulee ottaa vaari KOKO Raamatusta.

Kohdassahan sanotaa, että mitä olemme kuulleet, sen ohi ei sovi kulkea. Raamatun seuraaminen pilkulleen on vaikeeta ja esimerkiksi minä en edes koko Raamattua tunne. Mihin me Jumalaa tarvittaisiin, jos Raamattu olisi niin simppeli seurata ja omaksua? Mihin Kristuksen armoa, jos me hänet kohdattuamme muuttuisimme täydellisiksi?

Samaisessa kirjeen luvussa puhutaan siitä, että meidän pitää arvostaa sitä suurta pelastusta, jonka Herra julisti. Eikö Kristus julistanut, se joka uskoo minuun ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo. Hän ei julistanut, että se, joka noudattaa Raamattua viimeistä piirtoa myöten pelastuu.

Mun mielestä mikään ei ole yksiselitteistä tai mustavalkoista. Jumalan salattu olemus ja tutkimattomat tiet pysyvät meiltä salassa viimeiseen päivään asti. Jumala kaikkivoipaisuudessaan on se, joka lopulla matkaa meidät kohtaa. Siihen asti itse riipun kiinni uskossa Kristukseen ja hänen uhriinsa, minunkin syntisen puolesta annettu ja vuodatettu. -jen

Käskeekö Jumala missään sinun luopuman Raamatun noudattamisesta?

Tokkopa käskee. Mutta Jumala ei myöskään sano, että se joka ei noudata Raamattua, mutta uskoo Jeesukseen, joutuu suoraan kadotukseen saamatta lupaa kulkea Kristuksen armopöydän kautta. Päinvastoin, sillä joka seuraa Jeesusta on elämän valo. -jen

Sori näin, mutta käytät nyt ihmisen päättelyä siihen, että Raamattua ei pidä noudattaa. Tuleeko ajattelusi Jumalalta? Oletko Jumala?

En tosiaan ole Jumala, himmeä kuvajainen hänestä kyllä. Ja sitä kuvajaista pyrin kiillottamaan parhaani mukaan toimimalla mm. rakkauden kaksoiskäskyn mukaan. Mutta ei se musta Jumalaa tee. Ajatteluni näen tulevan Jumalalta, olenhan hänen luotunsa. Toki vapaa tahto ja ajatukset on kuulunu myös kauppaan. Kuiskiiko Jumala korvaani? Aika vaikea sanoa. Koetko oman ajattelusi tulevan Jumalalta? - jen

Tuolla perusteella voidaan itse valita Raamatusta ne otteet, mitä noudattaa. Toisin sanoen, luo oman Raamattunsa. Mitä Joh Ilm. 22:19kuitenkaan sanoi? Että jos Raamatusta otetaan mitä tahansa pois, hänelle ei Jumala suo "elämän puuta ja pyhää kaupunkia"..... Tällaista opetatte...........

Niin, asia on aika hankala. Mutta en kyllä taida tuntea ketään, joka pystyisi Raamatun sanaa noudattamaan alusta loppuun.

Oma näkemykseni on, että Raamattu on kuitenkin ajassa ja paikassa kirjoitettu, ihmiset ovat olleet prosessissa aika tärkeässä roolissa. Moni teksti jäi pois Raamatusta, samalla kun moni Raamattuun sisällytettiin. Jumalan sanaa varmasti, mutta samalla meille ihmisille mahdoton noudattaa. Eikä se ole pois ottamista, jos en yksinkertaisesti pysty noudattamaan jokaista piirua. Näen, että Raamattu antaa hyvät raamit, johon pyrkiä. Mutta vajavaisuudessani on mun nöyrryttävä yhä armon alle, Kristuksen jalkojen juureen. -jen

Perustuuko tämä sinun ajattelutapasi, että ihminen on vajavainen Raamattuun vai omaan ajatteluusi? ☹️ Me ei saataisi lisätä Raamattuun mitään omaa... 🙁🙁

Jumala loi ihmisen kuvakseen, ei Jumalaksi, vaan heijastukseksi itsestään. Jo pelkästään tämä kertoo mielestäni ihmisen vajavaisuudesta, koska Jumala on ainoastaan täydellinen. Lisäksi ihminen rikkoi Jumalaa vastaan, jonka jälkeen Jumala karkotti ihmisen pois luotaan. Tämäkin kertoo ihmisen vajavaisuudesta, emme olleet sen arvoisia, että olisimme saaneet asua paratiisissa Jumalan kanssa. Ja syntisyys vasta kertookin siitä, ettemme ole lähelläkään täydellisyyttä Isän silmissä varsinkaan. -jen

Miksi otat toisia otteita, jotka eivät aiheeseen liity? Uskossa näkyy teot, ja usko ilman tekoja on kuollut. Turhaanko on kirjoitettu, että kaikki saastuus pitää laittaa pois? Sellaisia sanoja, jolla merkitystä ei ole?

Musta ne liitty tähän aiheeseen. Uskossa näkyy teot, mutta kukaan meistä ei pysty kitkemään syntiä täysin pois. Tekoja ovat ne hyvät teot, joita teen. Mutta synti asuu mielessäni, ajatuksissani. Vaikka en tekisi mitään väärää, synti hiipii ajatuksiin.

Näkisin, että ei turhia sanoja niinkään, vaan tavotteita, joilla osoitetaan, että olemme ikuisesti Kristuksen armon varassa. -jen

Loading…

Ask @kysykirkolta:

About Kirkon nuoret:

Täällä voit kysyä mitä vaan ev.lut.kirkon nuorten jutuista, ripareista tai mistä vaan maan ja taivaan väliltä - me (nuorisotyönohjaajat) vastaamme. Oman alueesi seurakunnan toimintaa koskevat kysymykset kannattaa lähettää suoraan seurakuntaasi.

evl.fi/nuoret & ripari.fi

More