Ask @AG94mewangi:

2018 is almost done! Have you done something you are proud of and inspires others? 😉

Norfadia Ibrahim
" Orang yang melakukan kebaikan, insyaAllah, pasti kebaikan yang ia lakukan mendorong ia untuk melakukan kebaikan yang lain.
Sebaliknya, jika seseorang melakukan keburukan dan maksiat maka dia pun akan cenderung untuk melakukan keburukan yang lain sehinggalah keburukan itu menjadi kebiasaan dalam peribadi.
Begitulah sifat maksiat, ia akan menumbuhkan maksiat yang lain.
Jangan sesekali dekat dengan maksiat baik sedar atau tidak."

View more

Goodnight 🌘

bunga
Tarbiyyah memakan masa yang sangat panjang.
Jangan ingat kamu bentuk peribadinya hari ini, esoknya terus berubah menjadi sempurna.
Kerana sudah namanya,
" dunia pendakwah "
semestinya memerlukan
'kesabaran yang tinggi'
Hatta, nak mentarbiyyah diri sendiri pun sudah memakan masa yang panjang.
Apatah lagi orang lain?
Yang penting dan pasti, usaha dakwah dan tarbiyyah itu mesti ada dalam diri yang bergelar roh Islam. ♥️

View more

Hi

bunga
Hi bunga ❤
؛
" Kalaulah ada jiwa yang terguris saat ini, moga Tuhan sahaja memahami tangisan hatimu.
Bahkan rasailah pelukan-Nya yang cuba untuk memujuk jiwamu. Rasailah ketenangan yang hadir dalam membelai hatimu.
Adakalanya, kita harus mengajari hati ini untuk lebih rasa berani.
Ya.
Berani !
Berani untuk meredhai.
Tapi siapa yang lebih tahu tentang qada' dan qadar Tuhan?
Melainkan Tuhan sahaja yang menetukan perjalanan datang dan pergi.
Lambat atau cepat.
Sekarang atau nanti.
Tapi sematkan dalam hati.
Yakinilah ketentuan Tuhan adalah yang terbaik.
Dan bantuan-Nya tak pernah terlewat. Bahkan tepat saat diperlukan.
Serta cinta-Nya tak terbatas dan salah alamat.
Rasailah saat kamu mula jatuh cinta. Untuk Dia Yang Satu. "
♥️

View more

Hai, kenapa saya dah mcm heartless teruk sekarang , macam mana nak buang heartless ni? 😢

ijechua
Orang yang menuju Allah itu amat sedikit. Orang yang berprasangka, dia berjalan menuju Allah itu ramai.
Bagaimana kita kata kita menuju Allah sedangkan kita adalah pendusta.
Jangan marah, jika kamu di kata pendusta! Kerana sememangnya kamu lupa akan janji-janji mu.
Lihatlah hidup mu?
Siang mengejar dunia. Malam mu menatap dunia. Subuh mu di alam fana’ memeluk dunia.
Hidup kamu berputar mencari sesuatu yang telah ada, sedangkan melupakan sesuatu yang kamu tiada.
Kamu hanya memiliki diri tapi tidak memiliki cinta yang hakiki.
🍃

View more

Should woman chase or wait her prince charming? Lol. Random thoughts at night.

Humaira Assyifaa
Humaira 💛
؛
Telah tertulis di luh mahfuz akan setiap langkah perjalanan hidup kita.
Dengan siapa kita kenal.
Dengan siapa kita berkawan.
Bila kita akan jumpa jodoh.
Bila ajal kita tiba.
Semuanya tertulis di luh mahfuz.
Jadi usah risau akan perjalanan hidupmu.
Kerana semuanya indah indah belaka walau di mata kasar, kita lihat ianya tidak indah.
Namun hikmahnya kita akan tahu suatu hari nanti.
Tambahkan ilmu.
Tingkatkan amal.
Perbanyakkan sedekah. Bertawakkal lah kepada Allah.
Moga hidupmu pagi ini lebih bermakna dan barakah. ♥️

View more

عبير لحديثك جميلتى ♥️

Śhaymaa✨
شيماء 💜
؛
🔺ﻣﺮﺽ ﺍﻹ‌ﻣﺎﻡ ﺃﺣﻤﺪ رحمه الله ﺫﺍﺕ ﻳﻮﻡ ﻭﻻ‌ﺯﻡ ﺍﻟﻔﺮﺍﺵ، ﻓﺰﺍﺭﻩ ﺻﺪﻳﻘﻪ ﺍﻹ‌ﻣﺎﻡ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ رحمه الله، ﻓﻠﻤﺎ ﺭﺃى ﻋﻠﻴﻪ ﻋﻼ‌ﻣﺎﺕ ﺍﻟﻤﺮﺽ ﺍﻟﺸﺪﻳﺪ أﺻﺎﺑﻪ ﺍﻟﺤﺰﻥ... ﻓﻤﺮﺽ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﺃﻳﻀﺎ.. ﻓﻠﻤﺎ ﻋﻠﻢ ﺍﻹ‌ﻣﺎﻡ ﺃﺣﻤﺪ ﺑﺬﻟﻚ.. ﺗﻤﺎﺳﻚ ﻧﻔﺴﻪ ﻭﺫﻫﺐ ﻟﺮﺅﻳﺔ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﻓﻲ ﺑﻴﺘﻪ..
- ﻓﻠﻤﺎ ﺭﺁﻩ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﻗﺎﻝ:
ﻣﺮﺽ ﺍﻟﺤﺒﻴﺐ ﻓﺰﺭﺗﻪ
ﻓﻤﺮﺿﺖ ﻣﻦ ﺍﺳﻔﻲ ﻋﻠﻴﻪ
ﺷُﻔﻲ ﺍﻟﺤﺒﻴﺐ ﻓﺰﺍﺭﻧﻲ
ﻓﺸُﻔﻴﺖ ﻣﻦ ﻧﻈﺮﻱ إليه

View more

عبير 🌼 مساحة لطيفة متلك 🙊

Sela ❄
سيلاا 💜
؛
🔺اللهم.. ارزقنا الصحبة الصالحة..
🔺قال تعالى: {وسيق الذين اتقوا ربهم إلى الجنة زمرا} .
- يقول الامام ابن القيم - رحمه الله - مفسراً هذه الآية : " يأبى الله أن يدخل الناس الجنة فرادى، فكل صحبة يدخلون الجنة سويا"..
🔺أسأل الله العظيم بأسمائه الحسنى وصفاته العلى.. أن نكون صحبة يأخذ بعضنا بيد بعض وندخل الجنةَ..
اللهم آمين..
🔺الأخوة في الله .. نعمة من الله.. والتواصل مع الأحبة أنس ومسرة.. هم للعين قرة..
🔺فسلام على من قلوبهم بذكر الله عامرة ...

View more

Next