Ask @AsyrafMuda:

assalamualaikum...mcm mna kalau salam seseorg tu tapi kita tak tahu mahram atau tidak...dah tersalam

mudah kata, yang ada darah dging kita boleh salam. kalau nak lagi detail, boleh baca pasal ni kat blog saya.

View more

bila nak kahwin?

malas aku jawab soalan gini. dah lah aku tengah kecewa, member aku tak bagitahu dia nak tunang, tetiba dah tunang. dah lah dah lah.

View more

I thought asyraf imam muda haha

ramai dah yang kata gitu , tapi itulah aku bukan dia. dan dia bukan aku.

View more

Sesuai tak umur 19 bertunang & kawin lepas habis ijazah?

sukahati ang lah, saya tulis pasal kahwin kahwin ni, sekarg dah 22 tak tunang lagi pun. saya doakan anda bahagia. dan semestinya perkahwinan itu bukan utamanya umur tetapi kematangan dlam menghadpi realiti kehidupan.

View more

sebenernya pacaran boleh nggak sih ?

boleh sih. cumanya aku sudah punya pacar.

View more

nama insan yang awak cinta?

hidayah maisarah

View more

awak nie hensemlah...

Ehem!

View more

top 3 u afraid of?

hancurkan hati seorang perempuan. oh!

View more

cuti pegi mane ?

sekarang tengah FINAL , nak cuti guane. hahaha

View more

tolong tanya naqi esok exam kat mana

Zerocchi
naqi kata dia tak tahu.

View more

oii oii kau sihat?

koi sihat. lama dah tak ber ask fm. hahaha

View more

apa yang awak paling suka :D

apa yang kamu suka. lol

View more

bagi awak,apa yang sangat menyakitkan?adakah percakapan orang lain terhadap awak ataupun orang tombok muka awak?

percakapan. kata bijak pandai, " sungguh kata-kata itu bisa. ibarat pedang tajam yang menusuk terus ke jantung/hati."

View more

mustahil tak jika awak fikir yang budak yang berumur di bawah 15 tahun boleh berfikiran panjang juga faham maksud perasaan hati orang yang di sakiti?

tak mustahil lah. itu yang berlaku bila mereka hidup dalam suasana susah, dan selalu membantu ibubapanya. adapun, mereka yang dididik baik oleh ibubapa.

View more

ape yang penting dalam hidup kite?bagi awak,ada kah keluarga atau kawan kawan?

bagi saya, keluarga dulu. :D

View more

What fruit do you eat the most often?

rambutan.

View more

ble ker berjabat tgn dengan sepupu lelaki sblah bapa & sblah mak pulak cmna ?

Sepupu atau anak-anak sebelah bapa dan ibu saudara tidak termasuk dalam kategori mahram, kerana sepupu ini dikategorikan boleh berkahwin.

View more

ne nak tnya Ckit, ble ker berjabat tgn dgn sepupu llki sblah bapa. tQ

elakkan.

View more

mcm mn nk bina kykinan diri ?

dengan ilmu. banyakkan membaca. dan percaya pada diri.

View more

macam mana nak hilang kan sikap bebudak eh dalam diri ? rasa mcam tak matang gilaa diri ini =='

buat apa nak matang kalau idea belum kritis, buat apa nak matang kalau tak boleh buat orang tersenyum. haha banyakkan membaca dan menulis.

View more

What is your ambition ?

seorang pengajar yang mengajar mereka yang tidak bernasib baik dan yang sangat memerlukan.

View more

encik..comel tu mcm mne ?

malu itu comel. nasib tak tanya comel tu macam siapa? haha :D

View more

Who will go to hell?

munafik dan syirik.

View more

Apa beza mahram dan muhrim?

google. hahaha

View more

sy ade berkawan dgn sorg senior ni yg da cple 8 thn..tp one day dia cnfess he loves me.sy x komen pape..and kteorg still kawan mcm bse..bpe mgu lepas diorg da break..and he said im not the factor..then kite org semakin rapat..tp sy rase bersalah..what do u think? ape ptut sy buat ?

secara mudah, andaikata dia suka kamu. dia takda nak rapat2 bagai. terus ada langkah untk melangkah ke alam pernikahan, setakat nak rapat, percayalah lelaki itu tak jujur. dengan tuhan dia langgar, apatah lagi dengan kamu. andaikata dia ikhlas, suh dia masuk minang cepat2. maaf lambat reply.

View more

Next
  • 320
    Posts
  • 60
    Likes

About Asyraf Muda:

jika kita kejar dunia maka kita akan dapat dunia tapi bila kita kejar akhirat kita akn dapat dunia . yes its me . asyrafmuda
Puchong