Ask @FaithAmmar:

-

Sedikit kata-kata dunia dan orang2 tersayang.
Terima kasih ibu dan ayah yang melahirkan dan membesarkan aku kerana merekalah aku mengenal kehidupan. terima kasih akal kerana mengajarku mengenal ilmu kerananya aku menjadi manusia yang pandai dan ternama. terima kasih takdir kerana segala-galanya atas kemewahan yang kukecapi ini. atas segala terima kasih ini, terima kasih teristimewaku kepada manusia budiman yang membangunkan kesejahteraan rakyat dan negara. Merekalah para petani berjasa yang membekalkanku nasi, yang melanjutkan usiaku saat-saat ini. merekalah para nelayan berani yang menghidangkanku tangkapan laut, kerananya aku mentafsir makna makan. merekalah para buruh perkasa yang berjemur di bawah terik matahari yang menghadiahkanku hidup yang selesa. terima kasih atas segalanya :)

View more

Drop some quotes/nasihat for me :)

rose.
Hidup ini tidaklah semudah yang disangkakan. lain orang lain nasib. lain ujian tapi matlamat kita sama. apa dia? nak ke syurga. so kita kne tahan pedih dan peritnya hidup untuk masuk syurga. amal semata-mata tanpa sabar akan melalaikan kita kerana letihnya dalam beribadah. kunci untuk masuk syurga satu je. SABAR. dengan sabar, kita boleh atasi/elakkan perkara yg tidak sepatutnya berlaku. kerana apa? kerana adanya sejenis manusia yg bila marah dia tidak dpt mengawal diri dan menyebabkan maruah dirinya jatuh. sbb tu pentingnya sabar. alim mana pun org tu tapi jika kesabaran tiada dlm diri dia, dia bukanlah sesiapa yg patut dibanggakan. ckp sabar mcm senang je kn tpi susah sebenarnya nk sabar kn tapi cuba. ye saya tahu setiap org ada limitnya tapi jika masih boleh sabar, sabarlah. tahan. Allah uji kesabaran kita dengan menghadirkan pelbagai ragam manusia yg buatkan kita rasa annoying dan sebagainya.

View more

Quote?

MuhammadAyman
Setiap ujian yang datang dalam hidup kita adalah untuk menguatkan diri kita, iman kita, jiwa kita. Tak semua orang mampu tempuhinya. Ada yang putus asa bila diuji dan terjadinya kes bunuh diri, murtad dan sebagainya. Allah takkan uji kalau kita tak mampu. Dan ada sebab kenapa kita masih diuji dengan benda yang sama. Allah nak kita sabar dan tabah. Kebahagiaan takkan datang bergolek tanpa ujian. Seumpama dgn kejayaan takkan datang bergolek kalau tak de usaha. Sabar dan lihat👌🏻. Allah tak pernah sia-siakan orang yang sabar🌹

View more

mcm mana nak lupakan someone yang dh lukakan hati kita ? ;)

Luka itu ujian, kawan. Lupa macam mana pun still akan meninggalkan parut. Just busykan diri dengan life dan banyak berdoa supaya awk blh cepat lupakan dia dan jangan terus sakit dgn luka yg ada. Ubati luka dgn dekati Pencipta. Allah ada ;) luahkan padaNya. Insha Allah, awak akan lega. Jangan biarkan luka itu menggari diri awak untuk bahagia👌🏻. Sabar ok☺️

View more

+1 answer in: “-”

👷 رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا Wahai Tuhan kami, berikanlah rahmat kepada kami dari sisiMu. dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami(ini). (Al-Kahfi: 10) آمين

amin. semoga Allah permudahkan urusan kita semua. amin.

View more

-

A: "Aku ada pakwe".
B: "Aku ada Allah".
C: "Semua orang ada Allah tapi tak semua orang ingat pada Allah".
Jadikan Allah tempat pertama yang kita cari. Semua orang kata sayang pada Allah tapi benarkah kita sayang pada Allah? Ke sekadar lafaz dibibir semata-mata? Andai benar kita sayang, apa pengorbanan kita untuk Islam? Ataupun kita masih lalai dibuai duniawi lagi? Ask yourself

View more

knp klau kita mntak ssuatu kt tuhan, ssah nk dpat. tpi, klau kita mntak kt setan/slain tuhan, trus dpt ap yg kita nk tu.

itulah ujian. Allah menguji diri kita dengan benda2 mcm tu la. Allah ingin lihat keimanan dan ketakwaan diri kita. Sesungguhnya tiada pertolongan selain daripada Allah. Pertolongan yg syaitan berikan pada kita adalah hanya untuk sesatkan kita dan buat kita semakin taksub pada dia. Bila kita dh taksub pada dia, kita akan agungkan dia lebih drpd Allah. Hukumnya berdosa dan syirik.

View more

Next