تفتكرى فى حد ممكن يتجوزك؟ السؤال مش استنكارى أبدا،فعلا ليه ممكن حد يفكر يتجوزك؟ ذكية مثلا؟محصلش، حلوة؟ مقبولة عادى يعنى ،تعليم كويس؟عادى مفيش أكتر منهم، غنية؟ ولا هيفرق فى حاجة مفيش حد هيعيش على قفا أهلك، مفيش أى أوبشن أو تميز يفرق عن أى واحدة، يالا ربنا يسهلك جايز حد تكون أمه داعية عليه ولا حاجة

اتفق

رسولنا الكريم قال (تُنْكَحُ الْمَرْأَةُ لِأَرْبَعٍ : لِمَالِهَا ، وَلِحَسَبِهَا ، وَلِجَمَالِهَا ، وَلِدِينِهَا ، فَاظْفَرْ بِذَاتِ الدِّينِ تَرِبَتْ يَدَاكَ) صلي الله عليه وسلم و دي الاسباب اللي ممكن حد يفكر انه يتجوز واحده عشانهم لكن رسولنا وصانا بالدين في حد عايز كل ده و حد عايز حاجه واحده..احرار

جميل گلامگ🖤

من الغباء ان حد يفكر انه طول الوقت ذكي كلنا اذكياء و اغبياء في مواقف و مواقف و محدش من حقه يحكم أصلا حتي لو يعرفنا لأن وارد جدا الموقف اللي حكم فيه باني غبيه ابقي كنت كده فيه فعلا بس هل كان موجود بقي وقت ما كنت ذكيه؟! حتي لو كان كل واحد حر في تفكيره و الذكاء ده من ربنا و غباء ان حد يفكر حد 100%ذكي

انا حتى لو غبيه انا مش زعلانه بس انا عارفه انى مش گدا رحم الله امرئ علم قدر نفسه💖😊

الحلاوه حلاوه روح قبل ما تكون حلاوه شكل و اللي عينه حلوه وبيشوف الناس بروحهم هيشوفهم أحلي ناس في الدنيا حتي لو شكلهم مقبول مع العلم ان القبول هو شرط الزواج مش الجمال الفادح (اذا نظر اليها سرته)مقصود بيها انها بالنسباله حلوه مش وحشه كلنا بنعتاد علي شكل اللي قدامنا بعد فتره سواء حلو او لا لسه مخلصتش

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

مردتيش عليه ليه ؟متسكتيش!

عشان هو أو هي غالبا ميستحقش انى ارد عليه
لو انا مش ذگيه ف انا ذگيه اجتماعيا و دا باين ف اغلب علاقاتى بالناس
لو انا مش حلوه و مقبوله ف انا مش عاوزه اگتر من گدا و انا عمري ما قلت ع نفسي جميله و دايما شايفه نفسي عاديه و مقتنعه أن ال بيحبنى هيشوفني اجمل واحده
و لو ع التعليم ال مفيش اگتر منه ف تعليمي دا هيخلى عيالى يتربو گويس و يطلعو ف بيئه گويسه ثقافيا
و فلوس اهلى دي ملهاش علاقه و لگنها مجرد اضافه ملهاش اى لزمه منه عشان مش لاقي گلام يقوله
انا جميله و مميزه عشان انا روضه عشان مفيش زيي بعيوبي قبل مميزاتي عشان مش لازم الشخص ال بعت السؤال دا يشوفني مميزه بس مگتوبلي أن ف حد هيجيي يشوفني مميزه و هيحبنى و هبقي ف عنيه برغم گل وحاشتى نصيبه ال هو بيتمناه

كبري دماغك...اهم حاجه القبول والطباع والتفكير والعيله هل كويسه ولا من ناحية السيره والسمعه الطيبه

حاضر💖💖💖💖💖💖

براد بيت كان مع چينيفر وبعدها بقي مع انچيلينا والاتنين شكلهم جميل مش بالجمال!! ممكن اللي ياخد حد عشان شكله يسيبه عشان اللي احلي منه بس الاكيد انه شاف حاجه تانيه مميزه فيها و كلنا مميزين بس مش شرط يبقي باين لكل الناس ايه اللي احنا مميزين فيه بلس ان الجمال مش دائم 🙃 بلس ان انت حلوه ⁦❤️⁩

و انتى جميله و انا بحبگ اوى اوى ربنا يخليگي ليا و دائما جمبي 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

ولا بالتعليم ياما ناس متعلمتش او مش في كليات قمه زي ما بيتقال و دماغها كويسه وبتفهم واخلاقها كويسه و بتعرف ايه يتقال وايه ميتقالش بتعرف تختار كلامها و بتعرف تجبر خواطر وبتتعلم مش شرط تعليم مدرسه وكليه مش الكل اصلا عنده المقدره يتعلم التعليم الدراسي ده المهم مبقاش متعلم و مبعرفش ايه يتقال و ايه لا !

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

استني بقا كده بينت اسمي 😂 معلش بس مش بعد كل اللي كتبته وميبانش شكرا 😂⁦✌🏻⁩

و الله انا مش عارفه ارد ع گلامگ من حلاوته اساسا😌😌😌💖💖💖💖💖💖💖

وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ دي للشخص اللي باعت السؤال ⁦☺️⁩ يمكن يكون مش عارف ربنا يهدينا جميعا

ربنا يسمع منگ 💖💖💖💖💖💖💖💖

اقفلي بقي وريحي علشان المود يتظبط 😅

الحمدلله اتظبط😃

مين دى اللى لو اتجوزها تبقى أمه داعية عليه؟ متعرفش روضة عاملة ازاى اصلا كل حاجة موجودة الشكل اللى بتقول عادية لا مش عادية علفكرة وكلنا بنشهد بجمالها يعنى جمال وطيبة وأخلاق وتربية والتعليم اللى بتقول عادى ده ابقى افتكر نفسك وانت صغير كان نفسك تكون ايه ويابخته اللى هى من نصيبه كغايا عقد واتعالجوا

الله💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
قلبي بجد شگرا تسلميلي ع الگلام الجميل دا و الله مش عارفه حتى أرد عليه 🥺🥺🥺🖤🖤🖤🖤

هو مش ظاهر انه انا 😂😂😂😂😂😂

لأ انتى باعته بانون ليه يابنت انتى😂😂😂😂😂😂

وده واحد معرفش يوصلك ف قال عليكي كدا ها ايه تاني😂😂😂😂مش هقولك انا مين اما اقابلك هبقي اقولك

متقابلناش؟ انى اسف😂😂😂

*كل منا يري الناس بعين طبعه* حسابتنا ونظرتنا للاشخاص بتختلف م شخص للتاني بس فعلا روضه م ألطف واجمل الناس اللي اتعرفت عليهم ف حياتي والله وهي قمر قلباً وقالباً

قلبي بجد انا مش هقولگ غير أن اجايتى ف سؤالگ گل يريد الناس بعين طبعه دا عشان انتى جميله شايفانى گدا💖💖💖💖