Ask @SheRif_Aboal3la:

الخجل عند الرجال هل هو خجل ام ضعف شخصيه؟؟

كل راجل بطبيعته عنده صفة الخجل دى بس بحدود ولو زادت درجه الخجل عنده هتعمله مشكله اللى هى بتخليه يحس بضعف الشخصيه وما شابه زى المثل اللى بيقول «ما زاد على الشئ انقلب ضده» مش فاكر نص المثل اووى بس على ما اظن نفس المعنى 😊🙏
والخجل ده بيختلف من الرجل الى المرأه يعنى الاتنين عندهم الصفه لكن بدرجات متفاوته بس زيادة عند المرأه 👌

View more

_شِريِفــْ بَيڪ✈_
مقولة رائعة لدوستويفسكي ..
لم أطلب يدًا تمسح دموع الفزع ولم أُوقظ احدًا ليعانقني كي اهدأ..
علام يجب أن أكون ممنونًا؟
لقد عشت اسوأ اللحظات بمفردي.
كم هو رائع في تصوير الوحدة المريرة حين نفتقد احساس الأحتياج وننغلق على أنفسنا قانعين بما ألم بنا من أوجاع نعيشها بمفردنا ونتعافى منها أحيانا بمفردنا ولكنها حتما تحفر داخلنا أثر يصعب محوه مع الزمن ..
هي معاناة الفرد للتغلب على فطرة الانسان أننا خلقنا لنعين بعضنا البعض .

View more

Next