Ask @adninroslan:

pendapat tentang ask fm? ada kata tak boleh tanya soalan agama dekat akhi/ukhti di laman sosial ini kerana kita tidak mendampingi ulama'/ustaz/ustazah pendapat anta/anti?

Kita jangan berpada tanya kat ask.fm je untuk dapat ilmu. Nak dapat ilmu kena korban. Kalau sekadar tanya d askfm, boleh jadi bahaya. Sebab, sekali salah tanya orang yang ilmu pelik2 sikit, habislah. Contohnya bab tgok movie yg ada aurat. Orang yg betul dia akan kata x boleh. Org yg x betul, dia akan kata boleh asalkan x lebih2. Dalil apakah yg dia pakai? Dalil nafsu?! Bukankah Allah dan rasul suruh tnduk pandangan? Ini boleh rileks tgok drama bagai yg x tutup aurat semua atas alasan "tak lebih2".
Sebab tu bahaya.better belajarla ilmu agama. Tak sikit, banyak. Tak banyak, sikit.

View more

Assalamualaikum. Ana nk tye. Baru2 ni ade calon spm yg buat sujud syukur di dataran slps habis spm di luar dwn. Dan ada gambar yg diupload ke fb dan twitter. Ada komen berbunyi "yg sye x gemar bile korg membesar2kan ibadah korg, ke mmg kite kene membesar2kan kebaikan yg kite buat?" mohon penjelasan.

X salah pun.
Sbb bukan nampak pun muka tu.
Org yg komen tu hati busuk. Asyik nak cari kesalahan org je.

View more

Next