Ask @ainasilah95:

ainasilah
Latest answers

boleh lah kita berpisah dengan keluarga kita jika keluarga kita tidak mengamalkan ajaran islam dengan betul?

Kenapa nak berpisah? Kalau sayang, kita takkan biarkan keluarga kita terus dlm kelalaian. Cinta tu bila kita nak dia sama2 ke syurga dgn kita ❤

View more

so kalau kita berusaha jadi baik, takdir kita jadi baik la? kalau jodoh? kalau Allah tulis nama A, tapi kita usaha dan doa nak kan B, Allah bagi B la?

Kalau kita berusaha jd baik dgn sungguh2, kita akan jd baik. Sbb manusia itu fitrahnya suka akan kebaikan .

Jodoh. Jodoh masing2 Allah dh tentukan sejak sblm kita lahir lagi. Kita yg kena ada usaha utk cari jodoh kita, serasikan, terima perbezaan, raikan persamaan. Its all about ur effort ☺

View more

ada 4 benda Allah dah tulis semasa kita masih berada di dalam rahim. dan salah satunya , Allah tulis sama ada kita ditakdirkan dalam keburukan atau kebaikan. saya nak tnya. kalau orang tu dah tertulis berada dalam keburukan, maksudnya dia akan end up ke neraka ke?

Tidak. Mmg allah dah tentukan qada dan qadar kita. Tp allah juga takkan ubah nseb kita kecuali kita yg ubah. So usaha utk sentiasa kearah kebaikan 😊

View more

parent saya sndri menggalakan ajnabi dtg ke rumah, dan biarkan anak2 tak tutup aurat. dan saya tidak menutup aurat ketika itu (kerana taktahu pun ada yg nak masuk rumah) dan berlaku hampir setiap hari. saya berdosa ke? macam mana nak hindarkan diri dari berdosa setiap hari kerana tak tutup aurat?

If dh tahu selalu mcm tu, buat precaution byk2 sikit. To be safe, evry time kluar bilik, pakai sempurna tutup aurat, proper2 n tutup kepala dgn towel ke. Atau sblm kluar bilik, minta tlg adik2 ke tny ade org dtg ke? Or tny dlm grup wasep fmily ke. Skrg kan zmn fon kt tgn...

View more

ada ke org yg berjodohan tapi tak serasi? ada ke org berjodohan tapi tak da kasih sayang? knp boleh macam tu? bukankah jodoh itu patutnya serasi dengan kita. mereka tersalah pilih jodoh ke? boleh ke tersalah pilih?

Jodoh itu akhirnya akn serasi jugak. Perlukan usaha tu yg pnting. Dan apabila kite dh tekad dlm buat pilihan, tawakkal .

View more

ada ke, jodoh yang tak serasi?

Mungkin. So usaha untk cari titik keserasian tu

View more

hi:). do we need to remove all people that we think they once saddened us away in order to move on?

Hi back. It dpends. As for me, i hv to. But if ure strong enough to forgive n forget, just let them be in ur memories and learn from experience :) 💪

View more

ya

Oh. Nak tahu citer yg betul, pm direct kt fb

View more

ok goodluck

Syafiq school physics eh?

View more

ok. tinggal lagi berapa sem nak habis usm?

4 sem 💪

View more

will no happen. school math jugak eh pkwe dia

Cuba tanya soklan pasal math sikit. Pasal prob theory ke. Boleh gak lps nk jwb test nti ni.

View more

ok. jadi dia dah berpunya ke

Untick. Nnti saya gtaw terus

View more

bukan. school lain

Tak pernah tahu pun dia ade kenal mana2 syafiq school lain. Salah orang ni.

View more

bole saya bertanya. syafiq tu bf dia ke

Syafiq mana eh. Yg school kitorg ke

View more

bole saya bertanya. kawan awak bernama syamira tu dah ada pakwe ke.

Ohh

View more

Ye ye. Ni amal. Eh silap. Syn. Hai naina

Syn Akmal

Haha btul lah aku teka.Runner hebat mai dah.

View more

Siapa syn? Siapa amal? Eh jap amal kawan sekolah kau yg comel tu ke

Haha ni syn ke bukan ni. Malas lah nk lyn . Nk tny lg nti untick

View more

Amin. Jemput eh. Amal? Siapa amal? Amal amal amal?

Err

View more

Bila kau nak kahwin. But I agree. Marry your best friend. Ohsem kot

In shaa allah soon. Haha syn eh ni? Cehceh amal

View more

bff berlainan jantina end up akan tersuka sesama sendiri. setuju ?

Idk why, but i agree. It dpends. But , why not? #MarryYourbestfriend

View more

holaa. mu bulih kecek kelate dop?

Kecek x bulih. Tp bulih ler paham apa yg kwn2 ckp 😊

View more

nainaa

Iye awakkk npee

View more

lolol nedee lahh hahaha

mekk

Ye ye . Byknyaa taukid dia haha

View more

lolol nedee lahh hahaha

mekk

Wuuuu

View more

Loading…

About ainasilah:

thank you allah . for every heartbeat :)

Port Dickson