Ask @ainasilah95:

Is there anyone here has experience crushing on your own classmates? How to like your crush without being noticed and how to confess to her/him?

xpenah crush kt classmates. lol

View more

boleh lah kita berpisah dengan keluarga kita jika keluarga kita tidak mengamalkan ajaran islam dengan betul?

Kenapa nak berpisah? Kalau sayang, kita takkan biarkan keluarga kita terus dlm kelalaian. Cinta tu bila kita nak dia sama2 ke syurga dgn kita ❤

View more

so kalau kita berusaha jadi baik, takdir kita jadi baik la? kalau jodoh? kalau Allah tulis nama A, tapi kita usaha dan doa nak kan B, Allah bagi B la?

Kalau kita berusaha jd baik dgn sungguh2, kita akan jd baik. Sbb manusia itu fitrahnya suka akan kebaikan .
Jodoh. Jodoh masing2 Allah dh tentukan sejak sblm kita lahir lagi. Kita yg kena ada usaha utk cari jodoh kita, serasikan, terima perbezaan, raikan persamaan. Its all about ur effort ☺

View more

ada 4 benda Allah dah tulis semasa kita masih berada di dalam rahim. dan salah satunya , Allah tulis sama ada kita ditakdirkan dalam keburukan atau kebaikan. saya nak tnya. kalau orang tu dah tertulis berada dalam keburukan, maksudnya dia akan end up ke neraka ke?

Tidak. Mmg allah dah tentukan qada dan qadar kita. Tp allah juga takkan ubah nseb kita kecuali kita yg ubah. So usaha utk sentiasa kearah kebaikan 😊

View more

parent saya sndri menggalakan ajnabi dtg ke rumah, dan biarkan anak2 tak tutup aurat. dan saya tidak menutup aurat ketika itu (kerana taktahu pun ada yg nak masuk rumah) dan berlaku hampir setiap hari. saya berdosa ke? macam mana nak hindarkan diri dari berdosa setiap hari kerana tak tutup aurat?

If dh tahu selalu mcm tu, buat precaution byk2 sikit. To be safe, evry time kluar bilik, pakai sempurna tutup aurat, proper2 n tutup kepala dgn towel ke. Atau sblm kluar bilik, minta tlg adik2 ke tny ade org dtg ke? Or tny dlm grup wasep fmily ke. Skrg kan zmn fon kt tgn...

View more

ada ke org yg berjodohan tapi tak serasi? ada ke org berjodohan tapi tak da kasih sayang? knp boleh macam tu? bukankah jodoh itu patutnya serasi dengan kita. mereka tersalah pilih jodoh ke? boleh ke tersalah pilih?

Jodoh itu akhirnya akn serasi jugak. Perlukan usaha tu yg pnting. Dan apabila kite dh tekad dlm buat pilihan, tawakkal .

View more

hi:). do we need to remove all people that we think they once saddened us away in order to move on?

Hi back. It dpends. As for me, i hv to. But if ure strong enough to forgive n forget, just let them be in ur memories and learn from experience :) 💪

View more

Next