Ask @arepfik7:

Congrats bro for the Spm result. Tak ku sangka diam2 ubi berisi kau ni.. apa2 pon congrats. Ckp kt naim sid sekali k. Pergh la u guys. Tabik spring meh. Tpi jgn lupa yg kta semua still ada ujian. Result ujian dunia harap cam result kau jugak k. Lbih lgi.. lgi bgos. Note for u. Note for me. -

Alhamdulillah.. Haha lama dh.. Jd knangan ja.. Nk jd mnantu org x lpaih pon takat spm jaa.. @naymsid19 kannn

View more

Pada pendapat anda, apakah ciri ciri perempuan yang dikatakan gedik?

Gedik? smua yg kurg sopan kira gedik lah. Yg kalo bwk p umah mak ckp " ish hg toksah dok bwk mai dh la budk tu mak x bkenan la.. tkinja kinja org bwk mai jag pon bukn reti nk tuang.. dok tggu org tuang kt dia" haa.. lbih kurg tu la. Ak xtau nk hbaq cena. Just behave la.. x prlu jd gedik utk dpt prhatian. 'X prlu jadi "be urself" kalau Allah x suka'

View more

Bgi kata-kata semangat sikit. Tengah sedih nie

Sedih knp? Ada masalah apa plak.. smua org ada masalah.. yg mmbezakan kita cuma kbijaksanaan kita, cara kita tangkis smua masalah tu smada dgn trus bsedih atau kuatkn kudrat tegakkan kedua belah kaki & cari solusi. Kdg2 Allah sekat ssusatu utk gantikan ssuatu yg lbih baik. Kdg2 Allah tangguhkn ssuatu utk uji tahap kebergantungan kita trhadap Dia. Cara nk tenang. Cuba Redha.. Mcm mna skalipun masalah kita try senyum. try jgk snyum tgh nangeh pon.. insyaAllah rasa tenang ckit. Yg pnting apa2 crita atas sejadah dlu sblom kita crita kt sapa2 atas talian.

View more

Is there is need for me to cried because of a boy ?

Just go on if ure a boy too.. if ure a girl, no need to. Air sifatnya memadamkn api. Titisan air mata pnyesalan kpd Allah ats dosa nista yg trgoda dgn indah nian dunia semata mampu mmadamkn api neraka. Tangis gadis krana lelaki yg halal baginya brkahwin mampu memarakkan lg api neraka. Stop! Cuba jd stranger kpd smua ajnabi.. hidup msti rasa lain.. otak serabut bila xleh luah prasaan kt crush? kt BF? sbb kita x luah smua ttkala dahi d rndahkn mncapai lantai.

View more

Apa perasaan ag dah nak leave sekolah ni ?? Camna dengan sahabat2 ag ?? Desc feeling sikit 😁

Tiba2 rasa sedih plak xtau knp. Rindu makcik gad cabi.. makcik gad kurus.. rindu abg2 DM tmbh2 yg kuat bebai sepak cawan tu.. haa dendam x trbalas lg nih. rindu mesin ayaq gedegang. plg rindu cikgu2 la.. rindu pngawas periksa mngandung, yg wangi, yg sado.. & salamander. wahaaha.. biaq ak syok sniri type spa suruh ask.. kwn2? gilaka x rindu reunion lg 7 tahun harap2 kwn tu x sdia 14 dulang lg la.. πŸ™ŠπŸ™Š comey an monyet niπŸ™ŠπŸ™Š Ak kt irshad bnyk buat jahat.. πŸ˜₯πŸ˜₯ Moga diampunkn sgala dosa.. Once irshadian forever irshadianπŸ˜—πŸ˜—

View more

Ini encik arif fikrii ka? Saya nk tnya satu soalan. Encik slalu luangkan msa dgn spa?

Ya saya. dgn sapa? smnjak cuti ni dgn mak ja la.. basuh kain lipat baju buat cucoq kutip daun kaduk kutip kain teman p knduri beli brg dkt kedai mcm2 lg lah.. ak rasa ak kna p kja cpat2 xleh ak jd suri rumah spnuh masa nih.. sbb tu ak respek gila mak2 yg buleh buat smua tu dgn dua tgn yg lmbut gerak gerinya mnhayun buayan.. tp kalo budk2 kuat nangis x lmbut gak aa hayun buayan.. πŸ˜‚ dh knp tnya? nk teman ka cena?

View more

bro aku nak tye pendapat kau. aku ada suka sorg perempuan ni tp aku rasa aku mcm bg harapan kat dia. pastu aku nk tegor dia tp rasa bersalah smpi dia skrg dgn org lain. so kau rasa mcm mana?

Biarkn.. huhu dia bukn bwh tnggungjwb hg. X jatuh hukum dayus pon kalo hg biaq dia.. Dia adik hg? Istri? bukan kan.. so biaq ja.. bukn budk kcik xleh pikiaq. Dah mumayiz, baligh dh pon. Baik buruk buleh beza. Btw ambil ibrah dr apa yg dh jadi. Jgn pnah bg harapan kt org.. Jgn brjanji swaktu dlm keadaan gmbira, jgn buat kputusan dlm keadaan sedih. Pilihan anda pilhan trbaik.. niat, Aku tinggalkn dia kerana DIA.

View more

Dlu baik sgt dgan saya, skarg benci tinggal cari BF kaya

Lagutu pullak.. sokay la.. mula hidup baru, jgn pnah down sbb ajnabi. Cinta menguatkn bukn melemahkn. Tiada kata putus bg mereka yg kalah dlm percintaan mlainkn mmbiarkn prasaan sedih menguasai diri. keluar dr kepompong kejahilan lampau atasi hasutan syaitan yg melampau. Cukup. Jgn lg pcaya harapan manusia. The higher the expectation, the higher the risk u're taking.. dia tinggai hg sbb harta? Cinta palsu.. truskan usaha gapai cita2 hg yg sbnar dlm hidup.. Once dh achieve impian, biar dia melihat kita yg brada d puncak dr bawah.. mungkin dongakannya ktika tu adalah dongakan pnuh penyesalan lantaran ego prgi menyepi hnya krna cintakan harta.. cintakan dunia.

View more

Lelaki semua nak perempuan mesti yang cantik jer. Habis yang tak cantik nak jadikan apa?

jadikan bidadari d syurga.. huhu.. dh kalo kata jdoh tu lawa ka huduh ka mna ada pmadam yg mampu padam catatan qada' qadar kita kt Luh Mahfuz Allah.. everyone has their own beauty sis. Ur face makes u pretty, ur body makes u sexy. But ur attitude is actually showing u really are. Kalo cari kcantikan wajah soon akan kedut gak.. kalo kcantikan bragama x pnah lekang dek hujan, x pnah hilang ditelan zaman.

View more

nampak lembu gemok, ligan sbb lapaq tetiba... *sambung ayat

ligan2 nmpk kambing lak.. tapi x gmok ngat aa sdang2 ja.. ligan xdpt nmpk ayam lak.. ligan pnya ligan ayam xdpat gak.. letih bteduh bwh satu pokok. Dan brkata.. "aku dh usaha, dah ikhtiar, & skrg ak prlu brtawakkal.." seraya berdoa " Ya Allah.. jika kesemua tadi bukanlah yg trbaik buatku, jauhilah ak darinya krna mungkin ia datang dr prkara2 syubhah, maka gantikanlah ssuatu yg baik atas setiap titisan peluh ku dgn secebis kesabaran"
Bangunnya dia dr situ tiba2 dtg seorang wanita yg cantik bak bidadari.. tidak mampu sang rembulan mnandingi kcantikannya.. wanita itu mmbawa seekor lmbu, seekor kambing & ayam. Lantas berkata, "aku adalah bayaran atas ketaqwaan & kesabaranmu, kahwinilah aku & smua binatang ini jga akn mnjadi milikmu" 😍😍😍

View more

Next