Ask @ebrahim_esmeal:

Space🌸_____!

Sahoora .x.black
تابع قصة الشاب
ولما سالها انتي بتكلمي حد غيري قالتلوا لا(تالت كدبه)فقال كدا كفايا انتي هتفضلي تكدبي عليا قالتلوا انا مكدبتش عليك ولا عملت حاجه من وراك قالها ماشي سلام وسبها لفتره ولقاها رجعت مرضاش يكسر بخاطرها وكلما وقالها متكلميش حد واحترمي نفسك واللبسي محترم ولكن هي زي متكبر مبتحبش حد يحكم عليا ولكن من غبائها وتكبرها مفكرتش لحظه ان دي من مصلحتها وخايف عليها اضيقت قالها خلاص اعملي ال تعمليه
هي قلت في نظره كتير من ال بتعملوا سبها فتره و جات قالتلوا اوعدك اني هتغير بس ارجعلي قولها ماشي عدى يوم وحبيت اتاكد هي اتغيرت ولا لا فتحت الاكونت لقاها بتكلم قولت خلاص هي كدا مبتحترمش حد خالص حتي اهلها
قالها خلاص نبقا صحاب احسن عشان منظلمش حد قالتلوا في الاخر هو كان متوقع منها كدا اول مسمعها منها ضحك وقالها اشمعنا انا ما انتي بتكلمي ناس غيري قالتلوا انا بحبك😍وهما ولا حاجه وانا عايزاك انته قالها انتي دلوقتي بتخونيني عايزا النهايه تبقا ايه قالتلوا ماشي نبقا صحاب قالها خلاص
اكتشف انها كانت بتكلم واحد يعرفه وكلام جامدا قال خلاص مش عايز اعرف بنات بعد ال حصل وهو رغم ده كله بيشكرها وبيدعلها عشان هي السبب ف ابعاده عن المنكرات
هو دلوقتي بيشوف مستقبله قرب من ربنا اكتر وبيصلي كل الفروض بيقرا قرآن وبيدعي ربه ويقول يارب اهديني عفوك ورضاك يا كريم واهديها يارب ........😥😔😓 وبصراحه الشاب ده حبها لانها اول بنت يكلمها في حياته بالطريقه دي .

View more

تحدثوا💚🌸_____"))

Sahoora .x.black
حكاية شاب في ١٧ من عمره
كان شابا طيبا محبوبا من الناس كان لا يترك الصلاه وكان يحب الخير للجميع كان له ابن خاله يصاحب شباب فاسده تعلم منهم اشياء منكرات كثيره دخل ف دماغه الشيطان ان الشاب متعلق به كانوا يعملون معا وكانوا يقضون معظم الاوقات مع بعض ففي يوم كانوا جالسين فحضر الشيطان👹 قام ابن الخاله بمشاهدة المنكرات وجعل الشاب يشاهد معه كان لا يريد ولكن الشيطان كان مسيطر و دخل الشاب ف ذلك الفساد واستمر هذا حوالي سنه حاول ان يبعد عن هذه الفواحش قام الصلاه ولكن قلبه كان امتلئ بالمعصيه تغافل عن الصلاه حاول بطرق كثير ولم يستطيع الابعاد ففي يوم وجد فتاه في غاية الجمال 😍فقال ستساعدني ف الابعاد ولكن كان هناك عائق وكان يجب الابتعاد عنها😪(لظروف خاصه)ولكن احتفظ بشكلها في عقله وكان عندما ياتيه الشيطان يفكر فيها ولكن لم يستمر هذا طويلا ورجع لما كان فيه
تغيرت تصرفاته الي الاسوء كان شديد العصبيه يتخانق مع اي احد وفي يوم تخانق مع خاله وخرج من عنده غضبان ومضايق فوجد فتاه....ضحكلها وضحكتله فتابعها حتي وصلت الي شارع منزلها وتركها وذهب هو لا يعرف من هي ولا حتي اسمها انتظرها اليوم الثاني وجدها وتسير في نفس الوقت فمشى بجوارها استمر هذا اسبوع وعرف اسمها وعائلتها و كلمته ولكن انتهي كل شئ بدخول الدراسه تفرقا لا يعرف هل هي ف مدرسه ام لا طب لو هي في مدرسه مدرسة ايه فبدأت الدراسه اسبوع تقريبا وجدها تمر من امامه وهو خارج من المدرسه نظر اليها ونظرت اليه استمروا في النظر دقيقتين او اكثر ولم يراها ثانيتا الا بعد اسبوع وجدها ف مدرسته وكان متفاجا جدا لم يتركها نظر اليها وكان يبتسم لها وابتسم اليه ففي يوم دخلت فتاه من صديقتها تكلمه وتقول له ملكش دعوه بيها قالها ليه قلتلوا كدا قالها لا قالتلوا انته عايزها قالها ايوه وعايزها في حاجات كتير قفلت ف نفس اليوم اكونت دخله قاله مين قالتلوا انا..... اتفاجا مكنش مصدق حلفتلوا المهم
قالتلوا صحبتي قالتلي انك عايزني في حاجات كتير خير قالها خير بس نتكلم شويه اتكلموا لحد اما الترم خلص علي الامتحانات مش عارف هي او خلتها ال دخل وقال ملكش دعوه بيها والاكونت اتقفل مشفهاش ف الاجازه خالص جات الدراسه لقاها عدى حوالي اسبوع اكونت جديد جالوا بنت بتقول انا من اسكندريه و عايزه اتكلم معاك شويه حس ان ده حوار قال يشوف اخره قالتلوا انته مرتبط قالها كنت قالتلوا كنت بتحبها قالها ايوه قالتلوا وسبتوا بعض ليه قالها مش عارف هي كدب عليا وعملت ان خالتها بتكلمني وقالتلوا ابعد عنها ومن وقتها ميعرفش عنها حاجه قالتلوا اجبهالك قالها ازاي وانتي من اسكندريه قالتلوا انا ليا صحبتي من البرج اتاكد ان ده حوار قالها ماشي عملت انها بتكلمها رجعتلوا وقالتلوا هات رقمك اما اديه لصحبتي وتخليها تكلمك قالها ماشي وقفل معاها وبعدها رقم رن عليه واحده... قالتلوا ايوا يا..... انا .... واتكلموا بس المره دي كانت حلوه كانوا بتقابلوا بس لما بتقابلوا لازم يكون في حد تالت معاهم حبها وحبيته في يوم سالها انتي كلمتي حد قابلي قالتلوا لا صدقها ففي يوم واحد ساله هي البنت ال انته ماشي معاها تعرفها قالوا ايوه سابوا مشى راح قالها تعرفي فلان قالتلوا كان عايز يكلمني وكلمته بس كنت دايما عايزاها يبعد عني(اول كدبه)قالها ماشي سالها تاني انتي كلمتي حد قابلي قالتلوا ايوه بس من بره البلد(تاني كدبه)بس كنت بعتبرهم زي اخواتي
هو كان راسم انه هيخطبها بعد الثانوي بس بعد اما عرف كدا طنش وطول الفتره ال بيكلمها فيها كان بعيد خالص عن المنكرات ف يوم فكر يشوف هي بتكلم حد ولا لا فتح ايميلها لقاها بتكلم ٢ سالها انتي بتكلمي حد...

View more

Next