جماعة انا في واحدة اعرفها معايا ف الكلية جايبالي عريس هو كويس وظابط وعنده عربية وشكله حلو وعاوز يخطب هي بتسالني موافقة عالمبدا ولا لا عشان تبعتله صورة ليا ولو عجبه شكلي نتعرف يومين ويخطب لأن إجازته قربت تخلص انا حاسه ان مش عارفه افكر ولا المفروض اديله فرصة ولا ارفض ساعدوني والنبي مخنوقة اوى

بصي ي جميله مبدئيًا كدا اصلاً اللي بيحبنا مش هيحبنا عشان شكلنا ال بيحبنا هيحبنا عشان احنا شخصيه ياعني مش حاجه وبعدين عاايزه يتقدم يدخل البيت من بابه ربنارعز وجل قال"وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ" مش جو عاايش ومش عايش دا انتي مش ضامنه فاهمه قصدي !

View more

ياحبيبتي فاهمة بس هييجس يتقدم لواحدة ميعرفش شكلها ولا اى حاجة عنها يعني

طب انتي قولتي لأهلك

لا لسه

طب جربي تقولي لمامتك وقوليها ع كل ال حصل وشوفي مامتك هتقولك ايه وبالله م تروحي تكلميه زي م كاتبه ف اول سؤال تعارف وكدا لما تقولي لأهلك ويوافقوا لما يجي عندكم البيت ابقوا اتعرفوا وصلي استخاره بردك وربنا اكيد هيعملك ال فيه الخير لو فيه خير ليكي ربنا هييسراك الامور ولو شر لقدر الله هيبعده

البيت عندي مش متدين وماما هتوافق وتقولى عادي

كدا مقدمكيش غير انك تصلي استحاره وتشوفي ايه ال هيحصل استخيري ربنا ال هو ياارب انا اعمل ايه دلوقت ي تري هيبقا صح ابعت للبنت صورتي توريهاله ولالا ولو اه اظهرلي حاجه تأكدلي انه صح او ان حضرتك راضي فاهمني