Ask @ha7arg3mal:

ومكتبة حضرتك مما تتكون ؟

كتب دينيه
وروايات
كتب علم نفس 🙈
وكتب طبيه
مهتمه جدا بالقراءه والكتب وبحب اشتريها واقرئها واحتفظ بيها 😍
وباذن الله هتبقي مكتبه كبيره فيها كل انواع الكتب مستقبلا

View more

+1 answer in: “ما هو أكثر شيء تعتز به في ممتلكاتك؟”

• ⁧لماذا يزداد الرجل تعلقاً بالمرأة التي ترفضه .!؟

طبيعه أغلب الشباب ( مش الجميع)
مش بيحبوا الشخص اللي يرفضهم وخصوصا لو بنت 👌
مش بيبقي تعلق قد ما هو عاوز يبين لنفسه انه ميترفضش😌
علشان كده حضرتك بيفضل وراها لحد ما البنت تضعف وتقول اه بيحبني اهو وتبدا تكلمه ..هووووب يسيبها وع ثغره ابتسامه خبث عفانا الله منها 😞
معلومه هذا ليس رجل = فالرجل من يدق الباب ويدخله فلو شاء الله له فليشكره ولو لم يشاء فليحمده حتي يرزقه 😍💙

View more

Space💮

Ahmed El Halawy
رسالتي لكل بنت هتقرا الانسر ده 👌
أنا عارفة إنك بنوتة وقلبك جميل ومليان مشاعر حلوة ورقيقة 💚..
بس اصبرى وحافظي على قلبك لحد ما ييجي ابن الحلال اللي يخبط على بابك وتكوني ملكة قلبه وزوجته 😍
اصبرى ومتسمحيش لحد يدخل قلبك غير حلالك 💍
اصبرى ومتخليش خيالك يوهمك بحب خيالي مش واقع وتعلقي قلبك ومتاخديش غير وجعه وكسرته 💔
خليكِ محافظة على قلبك بدقته لحد ما ييجي الحب الحلال
#والقلب_صائم_حتى_يأذن_الله_بالحلال 😍

View more

مجاش ومش قدامى غير يوم الاحد علشان الامتحان الاتنين و مطلوب منى كدا يوم الاتنين ادخل اجيب الدرجة النهائية في المادة لانى متحطليش اعمال سنة تعبانة هونى عليا بالله عليكى باى كلمة تتطبطب على قلبى

يا جميلتي 💖
هوني انتي ع نفسك
خلي عشمك في الله ملهوش حدود
ربنا عز وجل قال " انا عند حسن ظن عبدي بي "
مينفعش تيأسي وانتي في حمي الاله
استعوضي نفسك وامورك لله وادعي واستغفري كتير 🙂
ده ابتلاء . ومن احبه الله ابتلاه . ربنا بيشوف مدي صبرك
انتي اطلبي العون من ربنا عز وجل قوليله يدبر لكي امرك . وهو حشاه يردك 👌
هتندهشي من تدبير الله ليكي وهتشوفي 💖
بس ارجعي لربنا هو حاطلك دي عقبه في حياتك علشان ترجعيله لانه بيحبك 😍
تيقني من ده 👌

View more

+1 answer in: “بالله عليكم الدكتور يقبل الطلب بتاعى يوم الخميس ادعولى احسن كدا هشيل المادة و اهلى مش هيقدروا على مصاريف تانى بالله عليكم كثفوا الدعاء”

من ناحية الخطوط فمتقلقيش رافض محادثات الفون نهائى هى زيارات بس وايام المناسبات بس

كويس جداا 😍
ربنا يبارك لكم ويبارك عليكم ويجمع بينكم في خير 💖

View more

+2 answers in: “الصفات اللي يختار علي اساسها الشخص نصه التاني سواء واحد او واحدة ؟ يفضل شرح بتوسع شوية .إن امكن .”

في بعض الأحيان تبكي الأنثى لعدم استطاعتها تسريح شعرها ..فما بال من كسر قلبها ؟

الرسول صل الله عليه وسلم قال " رفقا بالقوارير " ويقصد بها الاناث ...
بس البنت اللي تفضل محافظه ع قلبها لحد ما ربنا يرزقها بحلالها = عمر ما ربنا يكسر قلبها 💔 لانها صانت نفسها وخافت ربها
لكن اللي بتنكسر قلبها = بتبقي ناتج عن غلط كبير
واتعلمنا ان لكل غلط مضاعفات 😔
ربنا يصلح حال بناتنا ويغفر لنا ولهم امين ..

View more

بالله عليكم الدكتور يقبل الطلب بتاعى يوم الخميس ادعولى احسن كدا هشيل المادة و اهلى مش هيقدروا على مصاريف تانى بالله عليكم كثفوا الدعاء

لا حول ولا قوه الا بالله😔
ربنا يرفع عنكم هذا البلاء
ادعو كثفوا الدعاء خلي ثقتكم في الله كبيره
ربنا معاكم وييسر لكم اموركم امين امين 👐
وانا مش هنساكم في دعائي وابقو طمنوني بالله عليكم ...

View more

+1 answer Read more

مخطوب لشخص ملتزم حتى الان لم نجلس لنتحدث فإذا حدث ما هى المواضيع التى ممكن ان اتحدث عنها او اعرف بها صدق كله .. 😔

ازاي مخطوبه ولسه مقعدتيش معاه ؟!
ما علينا✋
الاهم متحاوليش تحفظي مواضيع وتقولي كلام مرصوص
حاولي تتكلمي بطبيعتك والكلام بيجيب بعضه بس كده في اطار معين 😄 ربنا يرضي عنك عاوزين رضي ربنا
حاولي تعرفي تفكيره ازاي
طموحه ايه
ثقافته لحد فين
فكرته عن الجواز ايه
صفاته بقي لاحظ لما يتحط في موقف بيتصرف ازاي
شخص متفاهم ولا ايه ؟!!
كل مره بقي تقعدو مع بعض حاولي تفهميه اكتر كل ما تفهميه ويفهمك = بيقلل المشاكل في سنه اولي جواز ☺
وبرضو عرفيه عن حياتك وشاركيه اللي ينفع يتشارك معاه في المرحله دي وبرضو هقول تاني يبقي بينكم خطوط حمرا مينفعش تخطوها 👌 اوعي ياوليه اوووعي
يلي ربنا يرضي عنكم ويسعدكم ويتمملكم ع خير 😍

View more

+2 answers in: “الصفات اللي يختار علي اساسها الشخص نصه التاني سواء واحد او واحدة ؟ يفضل شرح بتوسع شوية .إن امكن .”

"لنفترض أن الشخص المقصود سيقرأ رسالتك.

كان فيه انسر من مجهول
وطلبت منه يدعيلي ان اجيب تقدير كويس واختم السنه دي 🙈 بفرحه لاهلي
وبفضل الله نتيجتي ظهرت وجبت التقدير اللي عاوزاه وكله من فضل ربي
.
بس حابه اشكر الشخص ده ع دعواته ليا 😍 حسيت بصدق دعواته برغم اني معرفش مين اللي بيكلمني
عاوزه اقول ربنا يجزيكم خير ويبارك فيكم وتحققو كل ما تتمنوه 💙

View more

+1 answer Read more

آمين لِدُعائِك القْابع في عُمْقِ قلْبكَ الآن .. مساحة 💚"..!

عُلا | هِيَّ لِلَّه ♡"..!
فى بنوتة بتحكي إنها كانت في مرة راكبة مترو
وطلعت ست عجوزة بس تقريبًا تعبانة شوية وكان أسلوبها في الكلام مش حلو خاالص مع الناس .... 😠
وبالتالي الناس كانت بترد بنفس أسلوبها!!
والست بتزيد في الكلام ... وبقى خلاص أي حد يكلمها تشتمه وممكن كمان تضربه
وراحت قعدت على الأرض وهي متعصبة وعمالة تشتم
فالبنت دي قامت وراحتلها وقالتلها ممكن تقومي تقعدي مكاني!؟
بإبتسامة هادية وأسلوب لطيف ❤
الست اللي كانت عاملة زي الوحش الهايج في كله 🙄
فجأة أتحولت لحد تاني خاالص ورديت عليها بـ شكرًا يا بنتي والفرحة على وشها وقعدت تدعي ليها ♡♡
أنا مستغربتش الموقف خاالص لأني في الوقت دة افتكرت الآية اللي في سورة فصلت 👇
"ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَه
ُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ"
فعلًا الآية وضحت الموقف جدًا ... ❤
الناس ماشية بمبدأ العين بالعين والسن والسن والمعاملة اللي هتعاملهاني هتبقى هي بالظبط اللي هعملهالك واللي يحصل يحصل بقى 💔
بس احنا للأسف نسينا إن في معاملات تانية ممكن تغير حياتنا ونكسب فيها الناس
ومنبقاش عايشين في غابة الكل بياكل في كله ومحدش مقدر ظروف حد ولا حد شايل هم حد كل رافع شعار
"نفسي وبس" 👌
محتاجين نعرف نتعامل إزاي مع الناس وبحركة بسيطة جدااا نقدر نكسب قلوبهم ♡
ربنا علمنا إزاى نتعامل مع اللى بينا وبينه عداوة
بسيطة جدًا "ادفع بالتي هي أحسن"
ولو بكلمة .. بإبتسامة ... بهدية بسيطة أووى 😍
المهم إنك تبدأ وهتلاقي اللى قدامك أتحول 180 °
اتعاملوا بأخلاق القرآن هتلاقوا الحديد بيلين في أيديكم ♡♡
#ادفع_و_متخافش

View more

ما هو مفهومك للسعادة؟

أن فوق سبع سموات توجد جنه 🙈
عرضها كعرض السموات والارض
يذكر ان فيها ما لا عين رات ولا أذن سمعت ولا خطر ع بال احد 💙🌸
وايضا يذكر ان فيها خلود بلا موت
فهل توجد سعاده مثل هذا ؟!
فورب الكعبه اشتقنا 😥👐

View more

Next