Ask @inzone:

Salah ke kita suka kat seseorang yang berlainan jantina? Jelaskan

ya, Allah...adik sorang ni.. lagi salah klu suke kat sesame jantina...nauzubillah..tu dah kire zaman nabi luth dah tu...jgn dik oi..nnti Allah laknat... tp x bermakna lampu hijau utk suka kat lain jantina sesuka hati... in my opinion..mmg x salah..tp kan Allah dah ckp jgn dekati zina...klu kite ade suka org..dok diam2..byk doa kat Allah agar Allah pelihara hati kita ni... sbb klu kita layan rase suke tu nnti hidup kite yg x tenang... diselubungi dgn zina hati... asyik teringat ke org tu..nak usha die..klu nampak die ngan org lain rase x senang duduk... rase mcm nak kene tau semua pasal die.. haa... kan smpi pelajaran..solat..ibadat semua terganggu.. tu
yg sbb salah tu..hehe..faham x? lg satu.. suke tu fitrah manusia.. tp jgn jdkan ini sbgi alasan.. sbb byk lagi fitrah manusia yg kite bole wat..hehe ^_^
same2 la kite amik iktibar n berdoa kat Allah sungguh2 agar Allah pelihara hati kite semua ni yerrr... salam alaik ^_^

View more

Next