Ask @jiahan:

jiahan tong
Latest answers

Hi Jiahan, I am looking forward for an exchange next year. I have a 4.33/5.0 GPA, does that give me a good chance for applying to universities that have a small number of vacancy? Considering I am an international student and a freshman. Does the university's rank really matters when applying?

Hello! I'd say that you have a really decent chance, but it still depends on who else applies during that window/sem that you are. With unis that have 1 or 2 slots you might have slightly more of a problem but i still think you should give it a shot. I honestly don't feel that the uni ranking matters AT ALL since you're still registered as an NTU student anyway. If you're really looking forward to the academic part of the exchange though (which I am actually, I'm a nerd like that), you might consider a uni with that is strong in your course. You can check that out with the standard uni rankings by subject.

View more

Big wedding or small?

no wedding just cake

View more

if you were a celebrity, what will you do with all the money and influence?

open the best run animal shelter in the world and also get me some clothes.

View more

Ohh.. Thanks for all the help! Youre rly nice c: well im just worried over sharing my work for critique cos theres this girl in my class who is alw criticising my work. Not directly but like i can tell.. Idk if u know what mean.. But oh well hahha. Has that evr hppened to u before? :/

aiya forget about her hahaha mass comm people are gonna be mean whether you like it or not. i've gotten hate and criticism tons haha i still get some now although poly is over?! just do your best and that's always enough.

View more

Thanks so much for replying :D i am passionate abt creative writing too. Any tips from ur exp in that mod? How were ur classes like? And classmates? Sorry for asking so much ><

haha don't worry about the questions! That class was so great. I learnt a lot and you realise that there are so many incredible writers in your class but it makes you want to work even harder. The assignments are ok, poetry, fiction and then a final submission. Plus desmond is really supportive and kind so he doesn't make a fuss about lateness/absence and as long as you hand in all your work the lowest you can get is a B or B+ (he said it himself lol)

View more

really enjoy reading ur blog. blog more often! foresee u being the next dreachong/ / jemmawei

haha I definitely will! I love writing and it makes me happy to see other people enjoying it too. I don't foresee myself being the next whoever, but thank you!

View more

Hey.. Im yr2 in mcm and i need some advice. Which yr3 mods do u rec for someone wanting to pursue a career in writing?

Hmm what sort of writing? I took photojourn, online journ and creative writing. If you noticed, these are nearly the same mods for journ specialisation except that I swapped print journ for creative writing because I already did my internship in news. Are you interested in creative writing or journalism? I HIGHLY recommend creative writing because desmond is an amazing teacher and if not for him I wouldn't be studying lit right now. His class changed my life! Beyond the modules that you choose, I think internship is really important! pick a journ one for sure.

View more

what are ur views on pre-marital sex

to each their own. if you wanna have sex at all, just be responsible about it

View more

who do u consider ur rivals in mass com?

HAHA MYSELF. the workload was so insane that I didn't really have time to think about anything else, and all I wanted to do was give my best

View more

what do you have to say to your haters?

I'm happy with my life, are you?

View more

NTU! and NUS.. but havent heard anything from NUS :/

will you be appealing?

View more

i did not get accepted by english lit :( because the quota for int students got reduced .. :(

oh no that's terrible! Which school did you apply for?

View more

hellooo im going to major in eng lit this year...:D any studying tips?? like buying books,memorizing and stuff. much appreciated!

hello sorry darling I didn't see this earlier! hope I'm not too late.

books: buy them from seniors, carousell or bookdepository.com
memorizing: It's not so much about memorising but really understanding and forming your own opinions based on texts. but at the end of the sem i create tables and mindmaps to get an overview of all the texts covered for each mod
stuff: some people manage to read every text for the sem, but there's gonna be times you can't or don't want to. during those times, sparknotes, wikipedia and audiobooks are your best friends.

All the best! hope this helps. do feel free to ask me anything else, i know being a freshman is intimidating :)

View more

Hi mahjong girl

mahjong girl? I don't even play mj LOL

View more

what do you think abt eng lit? do you enjoy it? im gonna take eng lit next year! this is my last year of high sch hehehe

yup I enjoy it a lot. The learning curve was bait steep for me because I didn't take lit as an O or A level subject like most of my peers, and the sheer volume of readings was tough at first. But then I learnt how to study smart and not hard, and so far it's worked well for me :)

View more

hello! do you major in eng lit?

yep i do!

View more

Hi senior

hi junior

View more

Your askfm dp is super pretty!!!

Olivia Wong

heheh aww thank you! keefe took it like 3 yrs ago HAHA

View more

Okay I'm sorry :(

haha its ok

View more

Alright beautiful I understand that ..

I find it increasingly disturbing that you keep calling me beautiful although we've never met...

View more

Hmm I adding you from people you may know for 2015 and we have a same mutual friends :(

ehhhh sorry we don't have enough mutual friends for me to justify knowing you!

View more

Haha beautiful accept my fb friend request leh :( thanks

sorry I don't accept friend requests from people I've never met in real life. how do you know me anyway?

View more

Hi beautiful

hello, whoever you are :)

View more

Hi senior! I came across your blog today and saw your post about pageant. As a person involved in it, do you think that it lacks diversity in terms of its participants? Nice pics on your blog btw!

Haha hello junior, whoever you are :) Thanks for the compliment!

Hmmm I don't think pageants lack diversity... after all, participants are chosen based on circumstance, not on traits. What I mean is that it's a misconception that the best looking guy/girl from each OG will represent their group. Showmanship is equally important and GLs usually choose someone who is both decent looking and outgoing. Other than those two basic requirements, anything else goes - which means you get all types of people in pageants. My post was generally tongue in cheek, though most would agree those examples weren't entirely inaccurate!

View more

boxers or briefs?

boxers. briefs look yucky to me lol

View more

Loading…