#يارب

698 people

50 posts

Posts:

مُذبذبِينَ بين التزامٍ وَ فُتُور ، وَلكِنّنا نُقاوِم ..فَـاللّهُمَّ أَصلِحنَا 💙

ياااااااارب اللهم امين يارب العالمين 🥹🤲🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🌸✨ اللهم اصلحنا واصلح ما فسد من قلوبنا وردنا اليك ردا جميلا يا اكرم الأكرمين 🥹🤲🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🌸✨

ذكري تتمني انها تتعاد

بدور ف الاسكرينات لقيت دي ،ذكري جميله من انسان جميل ،اكتر انسان فعلا كان بيحبني وعمره ما فكر يجرحني بالعكس دايما كان بيحب يقف جمبي رغم أنه عارف اني محبتوش ،ربنا يسعدك يارب واتمني تكون بخير دايما 💜💜
ذكري تتمني انها تتعاد

يُقال: جنةٌ بدون ناس ما تنداس ؛ ما رأيك ..؟

marria114’s Profile Photo‏мαгiα
وانا اقول والله مالي حاجه ورى الناس
‏ليت يسلم راسي من الناس!".
،/
على طرياها يارب وياعسى الله يرزقنا وياكم ويجعلنا من الصالحين وممن فاز برضاه ثم الجنة باذن الله🌿🕊!".

احساس صعب اوي لما الاكس يكون اتجوز وهو ومراته ف الشغل قدامك طول الوقت يارب صبرني

الاكس.... 👀
مينفعش تقولي لفظ زي دا ي حبيبتي وكمان الله يباركلهم ف حياتهم وانتِ المفروض تغضي بصرك عنه خالص ولا كأنه موجود ف المكان لا نظر ولا تفكير حتى لان مينفعش.. الله يرزقك الزوج الصالح آمين

من باب الدلالة على الخير دلنا على محاضرة أثرت فيك تود أن يسمعها كل الناس

سلسلة لو عرفوه لأحبوه (سيرة الرسول) بجد من أجمل السلاسل اللي ممكن تسمعها ، الأسطورة(صحابة الرسول) ، بداية الالتزام ، وهزة أرضية (لسه مخلصتهاش بسمعها حالياً بس بجد مؤثرة جدًا) كلهم لدكتور حازم شومان ، هو عموماً اي حاجة لدكتور حازم ف جميلة جدًا بجد مش بسمع غيره ، ربنا يجازيه عنا كل خير يارب 💙💙💙

اها انا بذاكر computer graphics و physics علشان عايز اقدم فى شركات ال game dev بس الكبيره فلازم الواحد يستعد كويس لان الشركات دى مبتهزرش الحمدلله ده ماشى موازى لشغلى دكتور اسنان حديث التخرج

ماشاااء الله لا دا انت/ي محدش هيعرف يكلمك بقى، الف ماشاء الله جد و عاش جدا جدا انا بحب الناس الطموحه دي و حرفياً انا متاكده يوماً ما هتوصل للي عايزو/ اه
كل التوفيق يارب ☺️🌸

نفسي البس النقاب جدا بس عندي تخوفات كتيرة منها اني معنديش اي صاحبة منتقبة تشجعني وحاسة ان اللبس الحلو كله مش هقدر البسه تاني والملون (لأني مبحبش النقاب الملون) وخايفة من مشوار الجامعة والارهاق اللي هلاقيه نفسي حد يقولي اعمل ايه بجد هتفرق معايا رسالتك

يا بختك، في ناس نفسهم يلبسوه والله بس محدش موافق، ربنا يثبت قلبك على حب الستر يارب، البسيه وهتلاقي قلبك رقله وحبه جدا🤍

هو انا لو حاسس ان كل حاجة تقيلة علي قلبي وفيه حاجات لازم اعملها بس بسوفها كتير، وبعيد عن ربنا وكل ما اقول عاوز اعمل طاعة عشان اقرب تقيلة علي قلبي قوي، والواحد حاسس انه بقي عالة علي اهله قي السن دا.

دي وسوسة الشيطان، مكسلك وخانقك وقافل الدنيا في وشك، خلي حد يرقيك، ولو مفيش استعذ بالله وقوم احنا مش هنروح لربنا نقوله معلش يارب مقدرناش نقاوم، احنا كدا ببساطة فشلنا ف الاختبار.

بحب بنت بس معنديش امكانية اتقدم دلوقتى وخايف حد ياخدها غيرى

عليك وعالدعاء + تحط فى بالك انه حتى لو مقدر لها انها تتجوز حد تانى ، متنهارش ، ياما عدى علينا فرص ضاعت من ايدينا وبكينا وقعدنا نتطاول على رب العالمين بقولنا (ليه يارب مخدتش كذا ومحصلش كذا) وفى الاخر زي كل مرة اكتشفنا غبائنا
ادعي ربنا لو ليكم خير فى بعض ، ربي يكتبكم لبعض وييسرلك الحال وتتقدملها ، حصل واتخطبت لغيرك ادعى لها بصلاح الحال، وصدقني هتنسى والايام هتعدي.

مامتي في العمليات دلوقتي، ممكن بالله عليكوا تدعولها تخرج بالسلامة 💔

ربنا يعافيها يارب و تقوم بالسلامه ان شاء الله و ترجع معاكم علي خير ربنا يباركلك فيها يارب و يطمنكم عليها
ابقي طمنيني عليها

مامتي في العمليات دلوقتي، ممكن بالله عليكوا تدعولها تخرج بالسلامة 💔

اللهم طهورا إنك تقدر ولا نقدر وانت الشافي فاشفها وعافها وردها لبنتها سالمة غانمة معافاة فانك تعلم بها وتراها اللهم الهمها القوة والعمر المديد يارب ربنا يقومها بالسلامة يارب 🤲🏻
متقلقيش ان شاء الله هتطلع بالسلامة ابقي طمنينا
ادعولها يا جماعة 💔

هو ليه الولاد مش بيكتفوا ببنت واحدة !! ليه لازم يعلقوا بيهم كذا بنت

يارب ال يعلق كذا بنت يتعلق من ودانه
وانتوا ك بنات متتعلقوش بحد يعني م كل دي مواضيع معروف نهايتها ووجع القلب المعروف شيفاه من مكاني ده
الراجل ال بيدخل البيت من بابه غير كده = عيل متسمعيش منه كلمة

ايه هي تجهيزات الجامعة للبنات !!؟؟؟

إن كل بنت تخرج من بيتها تراعي ربنا ف أهلها اللي ف البيت وتحافظ ع نفسها وتجتهد عشان تفرح أهلها هما مش بيتمنوا غير انهم يشوفكوا ف احسن حال .
بجد ربنا يهدي امه محمد جميعا ويحفظ بنات المسلمين يارب .

ادعوا لامي بالشفاء ، جداً متضايقه عليها💔

Bedalroqi’s Profile Photoبيد الروقي .
ياربي تعافيها وتشافيها ودعتها الله ياربي انزل عليها العافيه وشافيها وأتم عليها الصحه يارب وجميع مرضى المسلمين ...
استغفرالله
ادعوا لامي بالشفاء  جدا متضايقه عليها

قيام الليل أثابكم الله 🤍

عندما طُعِن سيدنا عمر ( رضي الله عنه ) فأتي بالحليب فشربه فخرج الحليب من خاصرته .. فقال له الطبيب : أوصِ يا أمير المؤمنين فإنك لن تعيش ...!!
فنادى ابنه عبدالله وقال له :
ائتني بحذيفة بن اليمان ...
وجاء حذيفة وهو الصحابي الذي أعطاه الرسول ( صلى الله عليه وسلم ) جدولا بأسماء المنافقين ولا يعرفهم إلا الله ورسوله وحذيفة
وقال عمر و الدماء تجري من خاصرته : يا حذيفة بن اليمان اناشدك الله هل قال الرسول اسمي بين المنافقين .؟
فسكت حذيفة ودمعت عيناه وقال : ائتمنني على سر لااستطيع أن أقوله يا عمر
قال : بالله عليك قل لي هل قال رسول الله اسمي بينهم ..؟؟
فبكى حذيفة فقال :
اقول لك ولا اقولها لغيرك والله ما ذكر اسمك عندي ...!!
فقال عمر لإبنه عبدالله :
بقي لي من الدنيا أمر واحد ؟؟
فقال له : ما هو يا ابتاه ؟
قال :
أن ادفن بجوار رسول الله
يا بني اذهب الى عائشة أم المؤمنين .. ولا تقل أمير المؤمنين بل قل عمر يستأذنك انتي صاحبة البيت إن إذنت أن يدفن عمر تحت قدمي صاحبيه ...
فقالت : نعم قد كنت أعددت هذا القبر لي واليوم اتركه لعمر ...!!
فعاد عبدالله فرحأ وقال :
يا ابتاه قد إذنت ثم رأى خد عمر على التراب فجلس عبدالله ووضع خده على فخده فنظر إلى ابنه وقال له : لم تمنع خدي من التراب ؟
قال : يا ابتاه
قال : ضع خد ابيك على التراب ليمرغ به وجهه فويل عمر أن لم يغفر له ربه غدا
ومات عمر بعد أن أوصى ابنه فقال :ان حملتني وصليت عليّ في مسجد رسول الله فأنظر إلى حذيفة فقد يكون راعني في القول فإن صلى عليّ حذيفة فاحملني باتجاه بيت رسول الله
ثم قف على الباب فقل يا أماه ولدك عمر ولا تقل أمير المؤمنين فقد تكون استحييت مني فأذنت لي فإن لم تأذن فادفني في مقابر المسلمين !!
فحمله ونظر في المسجد فجاء حذيفة وصلى عليه ...!!
فاستبشر بن عمر وحمله إلى بيت عائشة ، فقال يا أمنا ولدك عمر في الباب هل تأذنين له ؟
فقالت : ادخلوه
فدفن سيدنا عمر ( رضي الله عنه ) بجانب صاحبيه...
رحم الله عمر بن خطاب :
ملأ الارض عدلا وخاف الله خوفا شديدا مع ان الرسول صل الله عليه وسلم بشره بالجنة .. فما بالنا نحن اليوم لايدري احدنا أربُّه راضٍ عنه ام لا ؟ ومع ذلك نلهو ونضحك ولانخاف ولا نخشى ولانفكر بمصيرنا بعد الموت...!!
اللهم احسن خاتمتنا وثبتنا عند الموت
اللهم اهدنا .. ثم اهدنا .. ثم اهدنا وذرياتنا هداية لانشقى ولانضل بعدها أبداً يارب العالمين 💛.

View more

قيام الليل أثابكم الله

لو أمي بتزغقلي دائما وقدام الناس لازم اطلع انا الغلطانه .علشان حاجة مش مستهله بتقولي معتش هكلمك نهاءي حسيت إن رخيصه اوي سهله اوي تقولي كده ؟؟ انا معتش قادرة معتش عاوزه اتحك بيها اوي كده حرام عليا ؟ انا تعبت عمري كله كده

مهما كان مهما قولتي دي ولدتك وبعدين دي مش حد غريب علشان تكلمي كدا عليها وتقولي انا تعب مهما كانت ولدتك وان كانت عملت كدا ف استحمليها دي كانت ولدتك مش متعرفش قمتها دلوقت بجد الام دي عظمه حاجه كبيره جدا ف ربنا يخليهالك يارب ويخليكي ليها بلاش تتكلمي علي ماما كدا دي مهما كانت امك مش ام حد تاني

انا كنت مفكر الكلية بدايه الراحه بس مشوفتش فيها الا العذاب

يعينى يارب وانا والله ... جملة اتعب فى الثانوية وهترتاح فى الكلية اكتر جملة شوفتها كدب فى حياتى والله 😂

"‏يرفع الله الميّت من منزلتة إلى مَنزلة أعلى ثُم يسأل فيُقال له:"بسبب دُعاء فلان لك" اللهم أكرم موتانا بروضةٍ من رياض الجنة لا يشعرون فيها بغربة ولا وحشة اللهم أجعل لهم في قبورهم نورًا وسعةً يارب يا كريم. ‏" لا تنسون الأموات من دعواتكم"

اللهم ارحم موتانا وموتى المسلمين 🤍
بالمناسبه يا جماعه الدعاء يصل للميت ولكن لا يشعر بالشخص إلا لو راحله المقابر ساعتها بيحس بيه وبيسمعه

حالياً متقدملى شخص يعتبر مناسب من كل حاجة بس لسه هيجى ونتكلم كأول تعارف رسمى يعنى صالونات..مش دى المشكلة 😂 المشكلة شكلى ايه دلوقتي قصاد اللى لسه قايلالهم مابفكرش فى الموضوع ده دلوقتي وعندى خطط أهم ودى حقيقة فعلا والله 😂بس زن الأهل وفى نفس الوقت الشخص مناسب حتى الآن

كلي اللي يعجبك واعملي كل اللي يعجبك وسيبك من كلام الناس لانه مالوش لازمه وطالما شخص مناسب ف استخيري ربنا
وربنا ييسرلك امورك ويوفقك ويسهلك الحال يارب
Liked by: osman Ahmed Ãyat

تصبحوا على رؤية الرسول صل الله عليه وسلم فى المنام ، فاللهم وإيانا.. 🤲🏻🤍💙❤️🕊️🧑‍🦯.

khadegaGhaith’s Profile PhotoAya Adel
ياربي ع الدعوة و جماااااالها 🥹🥺😭😭🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 اللهم امين يارب العالمين 🤲🥹🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🌸✨

"ولقد نعلمُ أنك يضيقُ صدرُك" ‏ألا يكفيكَ أن ربَّك يعلم مافي صدرك. الوتر🌿

اللهم انك قلت في كتابك الكريم "ادعوني استجب لكم" هذا الدعاء ومنك الإجابة فيارب اكرمنا بما نتمنى وقر اعيننا إنك على كل شيء قدير
اللهم صل وسلم على نبينا محمد
اللهم هب لي راحة وطمأنينة وسكينة تشرح بها صدري وتنير دربي وتهدي بها قلبي، واكفني ما أهمني من أمور الدنيا والآخرة يارب
وأرفع عنا يارب همومًا لا يعلمها إلا أنت
الحمدلله على عين تُبصر، وأذن تسمع، وجسد معافى، وقلب ينبض، لك الحمد ربي على نعمك التي لا تُعد ولا تُحصى.
الحمدلله

ما هو أكثر حدث شكل تغييرًا في حياتك؟

habibabahy8’s Profile Photoحبيبة محمد
(ماعتقدش حد هيفهم بس نجرب؟)
بصي يا ستي خليني احكيلك بقى حياااتي بقت سووودة ازاااااي... **بيقطع الحديث وبيرد على حد** "بتقول ايه؟ ماحكيش يعني؟ طب اوك اوك"
نرجع لكلامنا خليني احكيلك لما اول مرة رحت لـد.. "ايه..؟ بتقول ايه؟ لا مش قصدي اخليهم يقطعوا شراينهم!.. طيب ماشي ماشي"
احم معلش خليني احكي عن ازاي حياتي اتغيرت للأحسن، انا فاكر في فترة من الفترات كان نفسي اتبنى شخصية معينة وصحيح اني فشلت لأن ماعنديش اي مقاومات للشخصية اللي في دماغي ومع فقدان رؤية مثال للواقع اللي كنت عايشه ولكن كنت بغصب نفسي وعلى رأي المثل Fake till you make it...
guess what!!!
عمري ما عرفت انجح في حاجة واحده من اللي حولت ازيفها، لا في حالتي النفسية ولا في افكاري ولا في شخصيتي بل الامور كانت بتزيد سوءا لسبب بسيط.. كنت عارف اني منافق! ولكن حولت ابقى اللي هو الراجل الشديد اللي مش فارق معاه حد ومش فارقة مع مشاعر حد.. صحيح انا مؤمن ان الناس بتعبد مشاعرها بطريقة مقززة وحقيرة لذلك بيخضعوا لشعورهم ومزاجهم بالشدة حتى على احكام الدين!!
ولكن ردت الفعل اللي اخدتها ماكنتش افضل طريقة مع ذلك كنت بقنع نفسي ان ايوة هي دي الرجولة واااع مانزجر بيحارب الأشرار و كابتن يحيى ده اقواااا واااحد فينا..
صحيح اني كنت دبش جداً لأني بقول اللي على بالي مش بيهمني مشاعر حد ، إلا ان في ناس كانت شيفاني اني فعلاً في حاجات صغيرة بتحسن فيها.
في مرة من المرات كنت بشارك أفكاري على احدى مواقع الكتب فردت عليا بنت اسمها مروة، صحيح كنا متفقين على حاجات كتير جداً وضرورية (ربنا يحفظها اينما كانت) إلا ان مروة لاقتها بتدأت تنتقدني والغريب! ان نقدها عجبني جداً! صحيح ماحدش بيحب ياخود النقد لأن الناس بتخده هجوم (وانا كنت واخده كده على اساس انها بتقل مني) ولكن اعجبت بنقدها بشدة ماكنش كلام في الهوى او حسب الرأي لا كانت بتستدل استدلالات صحيحة بل اسئلتها كانت في غاية الدقة. اكاد اجزم لولا ان من الله علي بهذه المناقشة ماكنتش هتحسن لأن يومها قلت لنفسي انا عارف اني بمثل ان كل شيء بخير وبدأت جدياً ادعي ربنا اني خلاص انا مش قادر اعمل حاجة تاني وتعبت وحياتي وقفت يارب ومابقتش قادر اني افضل عايش فعلاً... لاقيت في نفس الليلة كتاب قدامي معرفوش قرأته لاقيت مشاكلي فيه اللي كنت فاكر اني غريب فيها لاقيت كتاب بيتكلم عن كده وان ناس كتير مرت باللي انا مريت بيه رغم ان الكتاب اسمه مالوش علاقة بيا ولكن ده اللي حصل، كتاب تاني وراه عرفت الحل ولكن مستحيل اطبق الحل مش هعرف قعدت ادعي ربنا إلا ان ربنا ألهمني اني فعلاً اطلب مساعدة.. حاجة ماعملتهاش من طفولتي هعملها على كبر اني اطلب مساعدة.. كانت اتقل خطوة في حياتي لأن كان بنسبالي مجرد ما اطلب مساعدة انا بقول اني مش عارف واني ضعيف واني واني.. من رغم ان هي نقطة قوة وانا اللي ميزاني كان مختل (طبعاً بسبب ظروف!) ولكن الشاهد ان دي تالت اكبر خطوة اخدتها غيرت حياتي للأحسن بكتير.
بالترتيب الاحداث:
نقد مروة
الدعاء بعد يأس من كل شيء
الكتاب
طلب المساعدة
حد فاهم حاجة؟ لا ؟ ما علينا
هقوم اشرب شاي انا عامله لنفسي
سلام

View more

ما هو أكثر حدث شكل تغييرا في حياتك

جماعه هو عادي اخد معايا ماما وبابا اول يوم جامعه🙂

لو ع اول يوم ماشي.. اكيد فرحانين بيكي ان بنتهم كبرت و وصلت لمرحلة الجامعة وعايزين يشاركوكي اول لحظة لدخولك الجامعة دي حاجة لذيذة جدا وتبسطك اتصوري معاهم كتير اليوم ده وافرحي بوجودهم جنبك في كل خطواتك
ربنا يخليهم ويباركلك فيهم يارب

☀ مسَاء الخير ' جَرّدْ حَرفك مِنْ رَتَابتِه ' ч

Thlgh7arh’s Profile Photo☀ شمس القمر ☾ ч
الحياة اسهل من انك تقرا حروف وتجلس وقت طويل تفسّرها على هواك ، وتربط بينها وبين شخص او شعور وهمي مر بداخلك ، يوصلك لمرحلة الشك او سوء الظن ، او انك المقصود في اسوء الاحوال ..
مساك كل الخير يارب ..

طلال أحب أشكرك من كُل قلبي حرفياً ساعدتني في اصعب قرار بحياتي وخليتني احس بشعور حلو واكون سبب في فرحة ناس كثير وخليتني احس بكمية حب الناس لي جد اشكرك والله حتى شكراً شويه في حقك♥️♥️♥️♥️😞.

كانه صحيح فما هذا الا واجب وما أنا الا سبب والباقي بفضل ربك سبحانه وفضلك فلا شكر على واجب، الله يسعدك يابعدي ولايغير عليك الا للأفضل يارب

هي شو حلو حبيبي شو حلو هالقمر ولا يالقمر 🌚

mohamedhazem_’s Profile Photomohamed__hazem
والله يا استاذ محمد كان نفسي أفيد حضرتك بس انا بسمع الاغنية دي منتشرة جدا .. إني أميز بيقول ايه .. مش بعرف الحقيقة✋🏻😅 .. فأي حاجة بقي شباب ما احنا كنا شباب يارب يتجوزا بس فالأخر عشان الكدب دة ميتسكتش عليه 😅😅

يارب متعلقش قلبي بواحده مهرها اكتر من ١٠ آلاف .

mahmoud_hassssan’s Profile Photoمحمود حسان
ربنا يرزقك الزوجة الصالحة التي يقر بها قلبك وعينك ويكون أهلها أهل تقوي وفهم،
بس أظن كان في صيغة دعاء تانيه غير الصيغة دي تليق بعظمة ربنا عز وجل القادر المُقتدر الجبّار اللي بتدعوه؟

مخنوقه خالص مش عارفه اعمل اي حاسه بخنقه ومفيش حاجه اعملها علطول قاعده على الفيس بسمع فيديوهات اغاني ومش عايزه اخرج قولولي اعمل اي يضيع الاحساس الله يباركلكو يارب

اولا طبعا تقليل السوشيال ميديا خالص بس بالتدريج لأنها زى الإدمان ثانيا دورى على حاجه مفيده اعمليها روحى احفظى قرآن

احتاج شي يفتح النفس رسالة كلام اهداء اغنيه صورة اي شي 🌝 ‏نستقبل اهدائتكم💛🦋

hooho33’s Profile Photo﮼جُمان ‏﮼♕ ‏ㅤ
@hooho33 ..♥️
💫
هي نادره وجميله
‏ولحسن حظي إنها صديقتي 🤍
اللهم ارزقها فرحة لا تسعها الدنيا ومن عليها وعوضها بما هو خيراً لها وارزقها يارب حظاً تدمع عينها فرحاً به ..🙏♥️♥️♥️

سيبولي حاجه ايجابيه ..☹️

EsraaMohamed588’s Profile PhotoEsraa Mohamed
إن الله إذا أعطى أدهش بالعطاء وجبر بقلبك ♥️ ربنا ديما كريم و بيكرمك بأكتر بكتيير اووي من اللي كان نفسك فيه و بتتمنيه.. بيعوضك العوض اللي يستاهلك و ينسيكي كل تعب 💛 عشان كده لما تطلبي حاجة من ربنا أطلبي و مايهمكش من الأسباب ربك بيسبب الأسباب و بيفتح كل باب مقفول في ثانية بس انتي قولي يارب 😍💙

أ. مُلهم"أقتباس مُلهم"🌿

ent34’s Profile Photoاعتيـَاد ّ
إن أضخم الأبواب مفاتيحها صغيرة
فلا تعجزك ضخامة الأمنيات
فربما دعوة واحدة ترفعها إلى الله تجلب لك المستحيل
فقط قل : ( يارب )
أ ملهمأقتباس ملهم

اشلون اغير البلد بل اسك حبايبن فهموني💔

blue_9937877’s Profile Photoblue _99
عوفي الاسك
اليوم الساعة ب ٨ بالليل يقترب كوكب زحل على الارض بحيث راح نكدر نشوفة اول ماتشوفي ادعي يارب يتغير العراق هسة يستجاب دعائج لان يروح الدعاء من الارض لزحل ومن زحل للسماء

حاسبات ولا تمريض للولاد يا شباب؟

Zahratelorkeed’s Profile PhotoAyo0osh
انا مش عارفه اى علاقه المجالين ببعض لو بيحب مجال الكومبيوتر و البرمجه وشغل الحاسبات يختارها لو بيحب مجال التمريض و سحب الدم والجرعات والميديكال فيلد يختارها 🤷🏻‍♀️ مش محتاجه تفكير كتير ف الموضوع لان المجالين ملهمش اى علاقه ببعض يشوف ميوله اي لان لو هنتكلم عن الشغل والمرمطه الاتنين مجالين حقيقي حلوين جدًا ولو بقى شاطر فيهم وشد حيله هيبقى حاجه كبيره اوى فيهم لو من البدايه دخل حاجه حببها وحابب يدرسها وحابب يديها وقته ومجهوده وربنا يوفقه يارب ف اختياره و ف حياته بعد كده 🤲♥️

هو انا ممكن اتحب بجد على الرغم من كل عيوبي

اه طبعاً تتحبى... مفيش حد كامل كلنا فينا عيوب ربنا يرزقك باللى يصونك ويسعدك ويفرح قلبك يارب ويرزقك باللى يشوف كل عيوبك مميزات ويشوفك جميله زى مانتى

طريقة أجيب بيها رجل زينة شباب العيلة الحيلة أثابكم الله لحسن انا قاعدة مفلوقة م العياط 😅💔

وتتفلقي لي يستي دا رزق ورزقكك هيجيلك لحد عندك ربنا شايف انك لسةة مش مهيأةة لدا حتى لو انتي نفسك شايفةة إنك جاهزةة للخطوةة دي في اسباب كتير مجهولةة لدا هتاخدي بالك بعدين.. وربنا يرزقك يارب بأحلى زينةة شباب عيلةة آمين ربنا يقر عينك بيةة يارب 💜💜💜

‏﴿ وَ إِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ ﴾ ‏يارب إن الضـرّ قـد مسني ‏اللهم أنت الشافي المعافي ‏اشفني شفاءًا لا يغادر سقماً

Abaady57546’s Profile Photoعبدالله
اسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يعافيك ويشفيك ويرفع عنك ماتجد انه جواد كريم ، طهور لا بأس عليك ان شاء الله
الحمدلله

‏المشكلة إن أنا خايفه ادي لنفسي أمل ف حاجة تاني فمتكملش زي كل حاجة مبتكملش في حياتي.

.{وَلاَ تَيْأَسُواْ مِن رَّوْحِ اللَّهِ}💛🌻
.{وَلَسَوْفَ يُعْطِيكَ رَبُّكَ فَتَرْضَى}.💛🌻
طول ما لسه جواكِ نفس يبقي لسه في أمل💛
خلي عندك أمل ان الخير جاي 💛
أرمي حمولك علي الكريم و قولي يارب💛
خلي عندڪ يقين .. أبشري يـ لطيفة 💛🌻
سيبها على الله.💛

السلام عليكم ، انا الحظ ايش تبي 🌚🐢

وعليكم السلام .. 🌸
اطلبوا المستحيل من الله إن الله ليستحي من عبده اذا رفع اليه يديه بالدعاء أن يردهما صفراً.. يارب أرزقني ديشليار ريال سعودي .. 🌸🤲

هو انا ممكن اتحب بجد على الرغم من كل عيوبي

ليه لأ .. ممكن جدا طبعا
بس مش هقولك يارب تلاقي حد يتقبلك بكل بعيوبك لأن في عيوب لا تطاق و بيبقا لازم نتغير !!
يارب نلاقي حد يقف جمبنا لحد ما نصلح عيوبنا سوا ✨

•🦋• ━─ space ─━ •🦋•

soos369ss’s Profile Photo✨❤ نقاء (s) القلب ❤✨
‏"يارب .. جنبني شر التعلق بما ليس لي، ألا أتلهف لشيء لن يكون بحوزتي يومًا، ألا يطول أملي بأمر لن يحدث، ألا ينكسر قلبي لأمنية لطالما تخيلتها ولن يكتب لي أن أعيشها، أنر بصيرتي يارب كلما رأيتني أركض وراء سراب أظُنه حقيقة وأبطِل بقلبي حب كل شيء لن ألمسه بيداي وأبدلني خيرًا مما أرجوه وهو شرٌ خفيّ"🤍.

عوض ربنا حلو أوي ، هيعوضك عن كل تعب تعبته وموصلتش للي عايزاه وحاسس إن حلمك بيبعد عنك " إن الله لايضيع أجر من أحسن عملاً " هيعوضك عن كل مرة حسيت فيها إنك وحيد ومحدش جنبك "ونحن أقرب إليك من حبل الوريد" هيعوضك عن الضيقة والحزن اللي سيطر عليك " إن بعد العسر يسر "

Abeer375’s Profile PhotoAbeer mostafa
مستنيه دايما نتيجه صبري ولو مليش نصيب ف الدنيا فيارب ارحمني واعفو عني واشوف نتيجه صبري جنتك يارب 🙏 ♥️

الثانوية العامة آخر المطاف ؟

مستحييييل
ربنا سبحانه وتعالى عادل مبيظلمش حد ، كلنا لينا قدر محدد ف الدنيا من الأرزاق هناخده ، ربنا بيوزع الأرزاق دى ف نواحى مختلفة ، زى التعليم ، الصحة ، المال ، الزوج ، الأولاد.......وغيره طبعا من أمور الدنيا ، شوفت التعليم جزء بسيط من الرزق ده ! ، أنا ربنا كرمنى بكليتى الحمدلله، ربنا هيكرمك أنت بحاجة تانية عظيمة مش هتكون موجودة عندى، وممكن يكون وجودها أهم ف نظرى من الكلية ، ف صدقنى قول الحمدلله من قلبك وارضى ، أنا عارفة انى لو مكانك كنت هزعل دلوقتى أكيد زيك كده مش هضحك عليك ، بس والله ربنا دايما بيختارلنا الأفضل وبيكون فيه حكمة ورا كل حاجة واحنا نظرتنا سطحية ومش عارفين ، بس قدام شوية هتعرف وتقول الحمدلله على النعمة اللى كرمتنى بيها يارب 🖤

منشنوا لي ناس متفاعله 🦦 توه راده الاسكك واحَس فقيرة تفاعل 🥲.

Zhr_112’s Profile Photoزّهر | ZHR

عاوز أقولك انك جميله أوي بجد في كل حاجه جميله حتي أبسط الأشياء انتي فيها جميله طريقة كلامك عفويتك حتي تكشيرتك جميله وانتي بتصممي علي حاجه وبتعمليها وبقيتي تبصي لحياتك أكتر وفاهمه انتي عايزه ايه حتي لو بيحصلك بريك دون ساعات عادي انتي مش المراه الحديده يعني يارب تفضلي جميله زي ما انتي ❤️

🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹 🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹🥹انا بجد لساني يعجز عن إبداء مدي سعادتي وامتناني دلوقتي بالكلام اللطيف ده ، جزاك الله خيرا من كل قلبي والله 🥹🥹
مبسوطه اني قرأت رساله لطيفه زي دي قبل م أنام بجد طبطبت عليا 🥹🥹

عيد ميلادي النهارده وحاسه اني لوحدي ومخنوقه جدا حتي مفيش حد من اصحابي اهتم خالص 🥲💔

كل سنه وانتِ بألف خير وصحة وسلامة ♥️♥️ كل سنه وانتِ الي الله اقرب وعلى طاعته أدوم ياارب ♥️♥️
ربنا يراضي قلبك ويجبرك ويرزقك صحبه صالحة يارب ♥️♥️♥️♥️

Language: English