@y_frg

Aya Farag

أنا دايما الناس بتقيمنى غلط وبزعل أوى لما دا بيحصل وبيخلوني أشك في نفسى أنا مخنوقة أوى بيجاد😭😭

مش عارفة ليه جيت ع الحتة بتاعة بيجاد دي ولقتني بقول بتهزرييي😂😂
آني آسف تعالي هتكلم جد 👀
الناس بتقيمك إعتمادا ع وجهة نظرهم وآلي هي ف الأساس عمرك م هتلاقيها منصفة بالمرة خصوصا لو مش عارفينك كويس ، لكن ده ميمنعش حقيقة إن قيمتك ماتتقدرش بتمن
قيمتك آنتي آلي بتعمليها لنفسك بتعاملاتك وبطموحك وبثقتك في نفسك
آتعلمي تفهمي شخصيتك كويس جدا جدا جدااااا عشان لما آي حد يقرر يقيمك ويتكلم عن شخصيتك تبقي آنتي ساعتها قادرة تفرقي الكلام دا فعلا فيكي وهي دي شخصيتك ولا لا ، في ناس بتبقي عايزة تقنعنا إننا وحشين بأي طريقة فبالتالي لما يجيلهم فرصة يقيمونا ف وشنا بيبدأوا يتكلمو عن حاجات فعلا فيكي وفي نص الكلام كدا يحطولك كام صفة مش فيكي بس آنتي لو حد مش فاهم شخصيته كويس هتصدقي وتقتنعي وبل ممكن تبدأي تتعاملي ع آنو الصفة دي فيكي فعلا
فالخلاصة يعني إفهمي شخصيتك عشان تعرفي تعدي آي حاجة آنتي متأكدة آنها مش فيكي ومتشكيش في نفسك زي م بتقولي
بس عايزة آقولك حاجة كمان حاولي الإنتقادات دي ع أد ما تعديها ع أد بردو ما لازم تعرفي آنو فعلا آوقات بيبقي فينا صفات باينة للناس آحنا مش واخدين بالنا منها ف الحالة دي لا آقعدي مع نفسك كدا بالراحة ورتبي حساباتك تاني وحاولي تغيري الصفة دي فيكي
طب لو آلي قدامي حكم عليا بحاجة وآنا متأكدة آنها مش فيا!
يبقي ي إما لو في مجال تفهمي آلي قدامك آنهم هما آلي فاهمين غلط ي إما تسيبيهم يولعوا وهيجيلهم يوم ويعرفوا لوحدهم لما يتعاملو معاكي ويفهموكي كويس
وعموما زي م في ناس تقييمها ليكي مش منصف ويزعل في آكيد ناس تانية هتلاقيها شايفة فيكي صفات وحاجات حلوة جدا آنتي نفسك ممكن متكونيش واخدة بالك منها ،، ف النوع الاول دا حاولي متركزيش معاه آوي غير لو الكلام آلي بيقولوه فعلا صح ف وقتها تحاولي تعدلي غير كدا طنشي عشان نفسيتك
وبس كدا 💙
Liked by: Amira dief

بتعملى عغظمه بقالك فتره😂💙

amiraebrahim9072’s Profile PhotoAmira dief
قلبي آلي خطفتيه دا حضرتك محاسبة عليه!!
طول عمري والله ي بنتي بس آنا آلي مبحبش آتكلم عن نفسي 😂💙💙
Liked by: Amira dief

هو انتى بتعملى عظمة اوى صراحة 💙💙بس بلاش غرور يسطا😂😂💙

آنا ي بنتي؟😂🥺🥺

Language: English