@buthainaa_72

بُثينَه

وايه سبب انك لوحدك؟ متنعزليش او تبعدي عن الناس أو اصلا متحاوليش تكوني صداقات وتقولي انك لوحدك، الوحدة الإنسان بيفرضها علي نفسه ويرجع يشتكي من الحياة

يا إما بيتفضل شخص عليا و ينسوني يا إما بيزهقوا من وجودي أصلًا، تعرف ازاي إني مبحاولش؟ المحاولات كلها كانت من طرفي بس علشان كده مفيش حاجة بتكمل معايا، عمري ما حبيت فكرة العزلة حتى أي حد علاقتي إتقطعت بيه أو بقت سطحية أو فيه أي تاتشات بتمنى يتكلم بس و يحاول يرجع الوضع زي الأول بس في الواقع يا أنون الأمور بتبوظ أكتر و مفيش حاجة بترجع كما كانت، محدش بيحب يبقى لوحده حتى اللي بيتكلم عن العزلة و إنه عاوز ينعزل بيبقى مجرد لفت إنتباه للناس إللي بيحبهم و عاوزهم يسألوا عليه أو يشوف مين هيلاحظه بس الفكرة نفسها مرفوضة من عقل أي حد، الوحدة بتتفرض من نفسها محدش بيفرضها على نفسه ف بطل تحكم على الناس من الظاهر، المحاولات مبتتشافش

متصنعيش سجنك من مفيش، لسة ياما هتشوفي صحاب ويبعوكي وهتنسيهم وتقولي ايه الدراما اللي كنت عملاها دي! شوفي ناس جديدة هتلاقي الكويس فيهم، زي مافيه ناس بتروح فيه ناس بتفضل والدنيا مبتقفش علي حد ولا علي حزن حد

حاساك بتكلمني بكلمات الأغاني أو الروايات العامية و أنا مبحبش النوع ده من المناقشة

أنا أنون تاني.. متشجعيش حد على سوء الخاتمة و انو يسيب الدنيا و هو بيعصي ربنا معصية من أكبر الكبائر.. شوية تعظيم لربنا

محدش بيحتاج تشجيع من حد على الموضوع ده هو مش داخل مسابقة، إعتبرني بشجع نفسي

لما الناس كلها تقوله دا غلط و تنصحه يلجئ لربنا و بعدين يروح لدكتور نفسي أحسن من يلاقي تلاتة اربعة زيك بيقولوا يلا

أكيد الفكرتين دول مغابوش عنه و أكيد مش هياخد كلام التلاتة أربعة، عمومًا ربنا يهونها على الكل

Language: English