@shefaa345

شِفـــــــاآء ✨ -من غير ياء -

S P A C E __?

‏اُدْعُ اللهَ ‏أن لا تُدْرِكَ الحقيقةَ متأخراً
‏موجعٌ جداً أن تمشي أميالاً ، ‏في الإتجاه الخاطىء !
Liked by: Khaled Elhadidy

يعني افترض مثلا انا بحب واحده بقالي مده مش قليله بالمره ، ونفسي ربنا يرزقني بيها ، دا جانب ، الجانب التاني الموضوع مش فارق معاها اصلا ومش مبينه اي حاجه ولا حب ولا كره ، اكمل واكيد عوض ربنا جاي...ولا...؟؟

انا ف راى ان لو الموضوع مأثر عليك بالسلب ومستهلك من روحك اكيد تسيبه ومتفكرش فيها متبنيش حياتك على وجود حد فيها. حياتك ليك انت وبس كدا.

يعني برضو اكمل وربنا هيعوض واكيد اخره الصبر جبر ، ولا اكمل وانكسر..؟

هما الإختيارين تكمل؟!!

ما هي الصراحه مش هتتعوض تاني ، مفيش زيها ، ولا في حد يعرف يملي مكانها ، فعشان كدا محتار !

الى مش هيتعوض بالنسبالك هو انت لو هى اثرت عليك.

كتأثير ذاتي عليا ، هي مجرد وجودها في الدنيا مبسوطه ، دا جنتي عل الارض ، بس هي قد لا تراني ??

طب ما يمكن دا الخير ليك

اه طبعا الحمد لله اكيد يعني ، بس اي اللي بيضايقني ان الخير دا هيفضل دايما يجيلي من بعيد كدا ! ، مش هيقرب؟!! + مش ممكن اللي انا بشوفه خير يبقا سبب كسرتي بعدين ؟

هو انا مش فاهمه؟ انا كنت اقصد ان هى مش شيفاك وكدا ان دا خير ليك وتبعد عنها

يعني حضرتك شايفه ان الحل ليا ابعد بدل ما امشي في طريق مش عارف اخره؟

اه الطريق الواضح اكيد احسن م الطريق الغامض حتى لو حسينا ان نهاية الواضح مش حابينها هنتأقلم معاها وخلاص.

طب علفكره هي بتفكر بنفس أسلوبك دا بالظبط ، هل دا معناه ان هي مش عايزاني ؟؟

حتى لو تفكيرها شكلى انا معرفش احدد انا معرفش شخصيتك

شخصيتي!! ، طب خلينا متفقين ان اي حد بيتعرف عليا بيحبني الحمد لله ، انا اقصد لو اسلوب كلامها شبهك كدا ، يبقا اي !!

يبقا ابعد عنها احسن.

مفيش اي حل تاني يكون إيجابي اكتر ؟؟

هى مش حكاية حل ايجابى هى حكاية حل اريح ليك وف النهايه القلوب بين يد الله مش يمكن بمرور الوقت تنساها او تقابل حد احسن او تكتشف انك مكنتش بتحبها اصلا.

مكنتش بحبها !! ، انت شايفه كدا ؟ ، عامة شكرا لحضرتك ، ضيعت وقتك معايا وأزعجتك عل الفاضي ، يلا ربنا يكرمك ، وادعيلي ربنا يحنن قلبها عليا ??

العفو + ربنا معاك وميعلقكش بحاجه مش ليك✨

يارب ، تصبحي عل خير ، ربنا ما يوعدكش ولا يوعد اي حد بالكسره والحيرة دي ??

حقيقى احزننى ربنا يجبر بخاطرك ويفرح قلبك يارب وبلاش تخلى اى حاجه مهما كانت تكسرك + وانت من اهل الخير.

Language: English