@Nanan184

Nørån

لو شخص بيحب واحده قده في السن وللأسف كليته أكتر من كليتها بسنة كمان ايه الوقت الأنسب إنه يخطبها فيه؟! وبالنسبة للخطوبة هو طبعا هيبقي لسه في بداية حياته ف ماديا مش هيبقي واقف علي رجله أوي! فالخطوبة ممكن يبقي تكاليفها كام! والبنات اصلا بتبقي تحتاج ايه سواء شبكة او اي احتياجات تانية في الخطوبة؟

بتهيألي انسب وقت لما تخلص تعليم والافضل انك تتكلم مع اهلها الاول وتفهمهم ظروفك بمنتهي الصراحه وان شاء الله يقدروا صراحتك بس انت حاول علي قد ما تقدر انك تحارب عشان توصلها وبالنسبه للشبكة ديه بتكون هديه من العريس للعروسه ف بتهيألي دة حاجه تخصك وتكاليف الخطوبه اظن انها ملهاش لازمه اصلا تكون كبيرة كفايه اهلك واهلها وخلي التكاليف للفرح بإذن الله ??
وربنا يكتبها من نصيبك??

انا طالب في هندسه وانتي عارفه هندسه دراستها صعبه بشكل ان مينفعش اشتغل جنبها اتقدمت للي بحبها مامتها قالتلي شبكه مش اقل من اختها و ومفيش اي اعزار وبعدين انا لو استنيت الي كنت بحبها للأسف هتتخطب من الاخر مفيش حد يضحي احسن كل شئ ليه اوان

HossamTourky’s Profile Photoالتركي باش مهندزززز
مبدأيا الناس اللي بتفكر في حوار الشبكه مش اقل من كذا او اختها جالها كذا ناس مبتفكرش غير في المظاهر الكدابه ومن وجهه نظري دول ناس عندهم نقص لأن اللي عنيهوم مليانه مش هيفكرو غير ان فيه واحد هيحاول ويعافر ويحسن من نفسه عشان يوصل لبنتهم ويخلي باله منها ويراعي ربنا فيها دول الناس اللي بتفكر صح وعارفه يعني ايه هجوز بنتي لراجل يحافظ عليها مش شويه مظاهر قدام الناس وفي السر الله اعلم هيعاملها ازاي ف بتهيألي خلي بالك من مستقبلك وفكر فيه ولو ليك نصيب فيها هتاخدها ولا ملكش نصيب فيها ادعي ربنا يرزقك بواحدة طيبه واهلها ناس طيبين يشيلوك وقت ما تحتاج مش يعجزوك بطلابتهم ?✋

اركز في دراستي ازاي بس ازاي افهم انا كل الناس تقول ركز في دراستك ومحدش حاسس بيا

HossamTourky’s Profile Photoالتركي باش مهندزززز
ركز في دراستك ب انك تحبها وتحاول تدور علي مجالات قريبه من الحاجه اللي بتدرسها او اتعلم حاجه جديدة اقرأ كتب كتير انزل مع صحابك اتعرف علي ناس جديدة اشغل وقتك علي قد ما تقدر عشان تنساها الموضوع هيكون صعب في الاول بس بعد كدة هتتعود وتعرف انو عادي✋

Language: English