@OmnyaAshraf332

Omnya Ashraf

اه علاج طبيعي

طيب بافتراض ان الكورونا مش هتبقي موجوده وقت امتيازك لانهم مقعدين الناس في البيت كدا كدا ف ع حسب جامعتك لو جامعه القاهره فكدا كدا مش بمزاجك هتروح الكليه والقصر لو جامعه تانيه فتعالي ٦ شهور في القاهره حاول تاخدهم عظام الكليه عندنا واعصاب ١٥ وطوارئ جديده ومستشفي الباطنه ولو اطفال يبقي ابو الريش سادس هتستفاد منهم جدا ولازم تكون محدد من الاول انت ناوي تتخص في ايه علشان تبدا تذاكر فيه خليك عارف ان محدش هيديلك العلم بمعلقه يعني وفي الست شهور دي حاول تشوف مركز محترم تتعلم فيه وتاخد الكورسات المهمه في التخصص اللي عاوزه المهم تكون محدد بالظبط انت عاوز ايه واستغل شهور القاهره جدا
Liked by: Waleed Elsayed

لو عايز تشتغل كذا تخصص و المكان الل انت فيهم و الحالات تحدد.. ينفع الامتياز ف الصعيد مثلا ناخد كورسات فين

انت جامعه جنوب الوادي صح
عامه انتوا اول دفعه هيبقي امتيازها هناك والمفروض ليكوا عياده خارجيه وهيجيلها حالات وكدا فمعرفش الدنيا هتبقي ازاي انا مش بقول تقعد السنه كلها في القاهره هما ٦شهور تاخد المهم وتكمل الباقي في اي مكان مش فارقه
موضوع انك تشتغل كذا تخصص دا انا شايفاه انك بتشتت نفسك في ميه حاجه لان التخصص الواحد فيه سبعتلاف كورس ومليون كتاب وليله كبيره اوي انت ممكن تشتغل كل حاجه بس وانت بتشتغل تشوف حابب تكمل في ايه اكتر حاجه وابدا خد كورسات واقري كتب فيها

اه تمام، ممكن افكر ف القاهره 6شهور مثلا و اكمل الباقي ف مركز خاص

هو فعلا مش هتستفيد في القاهره اكتر من ال٦ شهور دي ولو عرفت تروح الاقسام دي يبقي كويس جدا علشان دول اللي فيهم سينيورز بيعلموا الباقي تعب ع الفاضي وفي ال٦ شهور دول ممكن تروح تدرب عند مركز يكون الدكتور اللي فيه هتتعلم منه

Language: English