Ask @amr_khoder:

خطوبه🙈

ربنا يتمم علي خير أنا بصراحة ماجربتش القعده دي انشاء الله بس ناوي طبعا احكي كل الي مريت بيه ليهاا والي عرفتهم وكده عشان تعرف مثلا مني احسن ماتعرف من غيري
وحضرتك كذالك سواء ليكي تجارب سابقه او لا واي الي يقدر يقدمهولك مثلا ف اثناء فتره الخطوبة عشان يقربك منه اكتر ولو عندك مثلا حلم او شغل هيساعدك فيه ولا هيقعدك وكده يعني واكيد اهل حضرتك يعرفوا اكتر مني

View more

+2 answers in: “لو فى بنت هتقعد النهاردة قاعده تعارف مع شاب هتسأله تقوله اى ؟؟”

اه طبعا ❤

بس برضو هقول لحضرتك حاجة مش معني انك اتخبطتي يبقي انتي كده قدام الامر الواقع لا دي فتره تعارف وحاولي ع قد ماتقدري تعرفط كل كبيره وصغيره وبعد كده تحكمي عليه القرار قرار انتي ومستقبلك انتي دي نقله وخطوة مهم جدا ف حياتك فربنا يعينك عليها

View more

+5 answers in: “ممكن واحده ترفض واحد علشان شكله ؟”

طيب لو البنت 18ونص وهو ٢٩ هو معاه دبلوم وانا كليه تربيه ولسه سنه اولى انا ابص للحته دى ولا عادى ف الزمن دا وهو موظف ؟ هو ممكن مايفهمنيش وكدا ولا اعمل اى ؟

أنا مقدرش اعيبه هو انسان مكافح وكتر خيره انه مامشيش ف الغلط ودخل البيت من بابه. وعاوز يكمل نص دينه ،،بس انا نفسي يكون فرق السن قليل فهماني بحيث تحسو انكو اخوات واصحاب وتاخدو ع بعض اكتر وتفكيركو يكون متقارب من بعض اكتر

View more

+5 answers in: “ممكن واحده ترفض واحد علشان شكله ؟”

اولا اهلا بحضرتك انا حسيت انت ممكن تفدنى كتير لانى معرفكش حسيت فى كلامك حكمه هو لو فى عريس متقدم وهو محترم جدا وبيصلى وحالتهم الماديه كويسه جدا وغير كدا هما جمبنا بشارع بس هو شكله مش اووى وعندنا الجماعه بيقولوا مناسب وكويس انت اى رأيك انى ممكن ارفضه علشان شكله ولا لا؟

اهلا بحضرتگ هههه مش حكمة ولا حاجة بس صدقيني اسمعي كتير لكلام ناس كبيره وعندهم خبره وكده هيفدوكي جدا وقولت كده بسبب تجربة مريت بيها ومشيت ورا قلبي لحد ماكنت هضيع نفسي زي مابيقولو مراية الحب عامية الي بيمشي ورا قلبه مش بيشوف عيوب الي بيحبو مهما كل الناس كرهتك فيه ثانيا ممكن اسئل حضرتك ماله شكله بس مبدأيا هو كويس

View more

ع راسي بس انتو هيك كلكو انا وانا وانا وبلاخير بس تحبو الأسف تتطلعو غير عن كل لي حكيتوه بلس انه اطلب مواصفات البنت اللي ممكن تقبل فيك يعني انت شخص عادي اطلب مواصفات عاااديه

أنا مطلبتش ملاك نازل من السما ع فكره انا بطلب مواصفات فعلا انا بتمناها وغيري اكيد يتمناها وبعدين انا بقول لحضرتك زي ماسيدنا محمد امرنا بحاول امشي ع ده عشان حياتي ماتخربش بعدين ومارجعش اقول يارتني وابص بره وبعدين طلاما حضرتك ماعاشرتنيش ومتعرفنيش ولا تعرفي البيت الي خارج منه ولا الي جوايا اي ماتحكميش عليا فضلا وليس امرا يعني وصدقيني حطي نفسك مكاني هتلاقي بتتمني احسن واحد ف الدنيا انتي واهل حضرتك مش هيرميكي ف الشارع مثلا لمجرد حبك لشخص م شايفها سلبياته

View more

+4 answers in: “مواصَفاَت فتاةُ أحلامِگ🥀 ✨”

ممكن واحده ترفض واحد علشان شكله ؟

أيوه أو عشان سنه كبير أو مثلا مافيش بينه وبين ربنا عمار في اسباب رفض اوليه الي هي مامجرد مابتعرفي عنه معلومات بترفضيه وفي اسباب بتظهر ف فتره الخطوبة الي هي اصلا معموله لكده طلع بخيل طلع مش محترك اهله صعبين والعكس صحيح

View more

+5 answers Read more

يعني عفواً منك انت طالب بنت ملكه جمال وانت اصلا م فيك شيء حلو 😁😜

في مثلا بيقولي مايعبش الراجل الا جيبه 😌
أنا متعوضش مش غرور بس عشان فعلا أنا متعوضش لأني بدي حاجات حقيقيه أنا لما بصاحب بكون صادق ولما بحب بكون صادق وبدي كل ذرة جوايا للي قدامي ولما بزعل بكون صادق ولما ببعد مش بقرب ولما بقرب مش ببعد أنا متعوضش💜😍

View more

+4 answers in: “مواصَفاَت فتاةُ أحلامِگ🥀 ✨”

مواصَفاَت فتاةُ أحلامِگ🥀 ✨

والله فعلا أنا بحاول أختار شريكة حياتي ع قد ماأقدر ع حديث سيدنا محمد لما قال تنكح المرأة لأربع مالها وجمالها وحسبها ودينه
بمعني ##🌈أولا انا فعلا بتمني انها تكون مقتدره ماديا يعني ونفسي تكون مهندسة أو دكتوره صيدلانيه وتكون جاي من بيت شبعان وعينها مليانه ومش نفسها في حاجة تقدر فعلا تبني معايا مستقبلي واحده واحده ولو لاقدر الله وقعت في ضيقه مادية او حاجة تقدر تكون عون ليا وربنا مايحوجنا لحد ،،##🌈تاني نقطه اتمناها جميلة فعلا نفسي تكون طول اواقصر بحاجات بسيطة وتكون بيضة كده وعيونها الوان ولو عندها نمش بقي او غمازات او طبق حسن يبقي اشطا جدا😳😂وبتمني تكون بطاية في نفسها كده كيرفات وحركات ##🌈ثالثا حسبها ونسبها يعني اهلها يكونو ناس محترمين وشبهنا يكونو مؤهلات عليا ونقدر نتفاهم ونتكلم معاه بكل هدؤ في مشاكلنا سوا قبل اتفقانا ع اي حاجة تتجاب من نحيتنا او نحيتهم يبقو اهلي التانين بمعني أصح ع راي المثل علي الاصل دور ##🌈رابعا دينها يعني بتمني فعلا تكون مؤدبة وبتصلي ولبسها واسع وعارفه بتلبس اي وماتلبسش اي ونفسي تكون حافظة قرآن وبتصلي عشان اولادنا يبقو شبها وتقدر تصون غيابي قبل وجودي
🌈🍂وان شاء الله بتوافر الشروط دي +الأحترام والثقه المتبادله الحب هيجي يعني يعني هيجي بس واحده واحده ❤❤
فيااريت بقي الي تنطبق عليها الشروط دي تكلمني 😂😂عشان بكراش وبدور عليها بقالي فتره ..

View more

+4 answers Read more
Next