@dinasallam807

دينا

فاهمك بس انا بقولك محاولتيش تذاكريهم خالص يعنى او بمعنى تانى انتى اول مابداتى ٣ث قولتى هتاجليهم🤔

ماهو لو فاهمنى مش هتسال السؤال دا ،
انا بادئة السنة وانا ناوية اخد 4 مواد السنة دى و3 السنة الجاية ومشغلش دماغى بمادة زيادة عشان مستوايا مش قد كدا فحبيت اسهلها على نفسى علشان اقدر احقق حاجة. 😅
Liked by: بسنت ElOoozzz✏ Á

يساعدك ف ٣ث انتى بتقولى انك مش هتقدرى ع ٧ مواد مرة وحدة ومش عيب لو حد ساعدك بظل ماتستنى سنة كاملة فاهمانى

مش بقتنع بالكلام دا نهائى، هيساعدنى ف ايه وازاى اصلا هيذاكر مكانى ولا هيدخل اللجنة ف مادة وانا ادخل ف اتنين؟
الموضوع عندى ان المشكلة ف درجة استيعابى انا ، وعقلى انا مش حد تانى ومستوى الواحد مش بيتغير بواحد هيقوله ذاكر او متذاكرش الحل عند الطالب نفسه، حتى جروبات المذاكرة والتشجيع بتاعة الثانوى حاجة غير مقنعة بالمرة اللى هو انا لو عايزة حاجة هجرى وراها واعملها واساعد نفسى بنفسى كفاية اصلا وجود اهلك وانهم دايما عايزين منك الاحسن وعايزينك تبقى الاحسن، وعلى حسب طموح الطالب بيعمل اللى يقدر عليه وعلى حسب نصيبه بيوصل للمكانة اللى ربنا كتبهاله برضو .😅💛

ع فكرة انا عايز اعرف لانى ناوى باذن الله افيدك سوا وافقتى او لا

مش هيفرق معايا معلش، لانى زى ما قلتلك الحل ف انى اذاكر وابذل مجهود زيادة ودا طبيعى لاى حد عايز يوصل لحاجة مفيش حاجة بتيجى بالساهل ،وزى ما قلتلك برضو السنة الجاية ان شاء الله تعرف 💛

ردى هنا....

صدقنى مش هيفرق كتير الوصفة السحرية اللى حضرتك هتقدمهالى هى المذاكرة اللى بجد ، مظنش ف اكتر، والكلية اللى حضرتك وصلتلها دى بفضل ربنا اولا واخيرا مش بفضلك اطلاقا انا اعرف ناس جابتها ف اخر شهرين اقسم بالله مش فهلوة ولا ذكاوة منهم بس فعلا توفيق من عند ربنا سبحانه، بس ما علينا لو حابب تبعت اى حاجة ابعتها ف q مش هيضرنى لكن جايز يفيدنى .🤷‍♀️

طبعا بفضل ربنا وتوفيقه احنا مجرد اسباب بس هل انا لو مذاكرتش بجد وقولت اعتمد ع فضل ربنا بس هل كنت دخلتها

حلو اوى، انت بنفسك قلت انك لو مكنتش ذاكرت بجد مكنتش هتوصلها، شوفت انها بالمذاكرة بجد مش بحاجة تانية 🤷‍♀️

انتى فاكرة انى هفيدك ازاى 😅 مانا هساعدك ف المذاكرة متعانديش مع نفسك وخلاص ومش هتخسري حاجة

معرفش انت ممكن تساعدنى ازاى، بس اللى اعرفه ومتاكدة منه مفيش حاجة ممكن تساعدنى غير انى اذاكر بجد، مع ذلك قلتلك لو حابب تساعدنى ف اى حاجة ابعت q باللى عايز تقوله

وبتكدبى ليه😂

عشان مش عايزة نتواصل مثلا؟
لو عندك حاجة بجد ممكن تبعتها هنا غير كدا خلاص وبجد متشكرة اوى لاحساسك القوى انك عايز تساعدنى ، ربنا يجازيك خير على نيتك .💛😌

Language: English