@Abdelraheman6

Abdelrhman Mandor

اقنع نفسي ازاي ان الكلية الي راحت مني وهي حلم عمري ب ان ده خير و ان الولد الي حبيته جدا ومكانش فيه غلطه تقريبا بعدنا عشان النصيب كده ، حقيقي الحيره مجننه عقلي هو انا مسحقش اي حاجة بحبها معقول في خير احسن من كده مستنيني ولا ربنا شايف اني مستحقش كده ؟😅

بصي يا بنتي أول حاجة ..
أنا مش هبدا كلامي بأنه خير وكدا والكلام الديني لأني مقتنع بأن التفكير لو مكنش عبادة يبقي اي لزمة الغيب .
إنتي كليتك راحت منك كنتي عاوزة تدخلي طب مثلا ممكن عادي كنتي تدخلي وتدبلري السنه في سنتين او متنجحيش فيها اصلا وتضطري تحولي كلية تانية ، ودا حصل مع ناس كتير
او تدخلي وتتخرجي متتشهريش وتبقي دكتورة عادية وانتي عارفه حال الدنيا ووقتها كنتي هتبقي في خنقه عظيمة
ممكن لو كنتي دخلتي يحصل اي حاجة وتموتي مريض ودا بيحصل كتير وممكن يتشطب اسمك من النقابة
وغيرة من البلاء اللي كان مقدرلك لو كنتي دخلتي
وفي ناس اتخرجت من كليات وكبنات ومقدرة جسدية مقدروش يكملم وقفلوا عيادات ، الدنيا كبيرة اوي اكبر من اننا نفكر كدا غير ان معظم سننا دا من خريجي الثانوية والله م عاوز الطب ل الطب
ولا يقدر يزاكرله ولا يستحمله
لكن هو عاوزة للفشخرة زي صحابه وابن خالته وجارة الخ..
والدليل ع كدا كمية الخاص
يبقي مش خير ولا أنا غلطان.....
بالنسبة للواد اللي مفيهوش غلطة ف زي م سبق ي ستي اكيد خير
هو مفيهوش غلطة عشان انتي عاوزة تشوفي كدا .. وممكن عشان مستشور😂💔
الشخص دا ممكن يكون مبيخلفش ووقتها اني هتطلبي الطلاق ، لانك بتدوري ع المميزات
حصله ضائقة وممعهوش فلوس هتتطلقي انتي باصة بردو ع المميزات
الفكرة انك تاخدي اللي تقدروا تفهموا بعض ولما يزيد هتفرحي بنجاحة
لكن اللي في اعلي نقطة دا اي خطوة بالنسباله سقوط في نظرك
بصي ارضي بالنصيب والله في ناس كتير متحققش احلامهم في الكلية وانا منهم
الفكرة في الرضا أنا لما رضيت حسيت بنحاجي والحمدلله فخور بنفسي وبحبني وفي ناس بتحبني كفاية 😂🤝🖤

بجد بجد شابوا شابوا قراة الكلام بتاعك مظبوط بس انا مش صاحبة السؤال

تسلمي 💙 وبردو لو ارادة الشخص متوافقة مع نصيبه يبقي حاجة كويسة ، وأكبر طموحتنا الوقتي بكرا تتلاشي و يبقي قدمنا غيرها ويجوز تتفق مع قدرنا ويبقي دا ذاتنا اللي هنحققه في معادة لان اللي فات مكنش لينا🤝🖤

Language: English